  • 1. Data: 2016-03-14 21:11:48
    Temat: Re: generator
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 14-03-2016 17:42, J.F. wrote:
    > Powiedzmy ze chcialbym takie proste szkolne doswiadczenia zrobic:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=FOlJQuF3_l0
    > https://www.youtube.com/watch?v=xyjaBap1W1I
    >
    > Generator-nadajnik, niegdys popularny przyrzad demonstracyjny, pare W,
    > ze 200-500MHz.
    >
    > Jak to wspolczesnie zrobic, bez lamp ?
    > Jakie tranzystory uzyc ?
    >
    > J.

    Chcesz zakłócić łączność w całym mieście? A nie można legalnie
    na paśmie ISM 433MHz z mocą do 10mW?
    Scalaki są dostępne na to pasmo.
    K.

  • 2. Data: 2016-03-14 21:14:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości
    On 14-03-2016 17:42, J.F. wrote:
> [...]
    > Jak to wspolczesnie zrobic, bez lamp ?
    > Jakie tranzystory uzyc ?

    >Chcesz zakłócić łączność w całym mieście?

    Oj tam, przeciez nie zamierzam na dach wychodzic. Taksiarze moze
    ucierpia :-)

    >A nie można legalnie na paśmie ISM 433MHz z mocą do 10mW?
    >Scalaki są dostępne na to pasmo.

    10mW zarowki nie zaswieci.

    J.

  • 3. Data: 2016-03-14 21:56:25
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 14-03-2016 21:14, J.F. wrote:

    > Oj tam, przeciez nie zamierzam na dach wychodzic. Taksiarze moze
    > ucierpia :-)

    > 10mW zarowki nie zaswieci.
    >
    > J.

    Przecież właśnie o to chodzi, aby żarówki nie zaświecić. Żarówka
    to bardzo kiepski wskaźnik siły sygnału.
    Postaw się w miejscu tych którym zakłócasz łączność radiową:
    2-ga harmoniczna GSM, itd.
    W taki sposób eksperymenty można było przeprowadzać jeszcze
    100 lat temu i wcześniej. Dzisiaj to barbarzyństwo.

    Jeśli już *koniecznie* musisz mieć żarówkę jako wskaźnik sygnału,
    to po detekcji sygnał można wzmocnić i zasilić żarówkę, zachowując
    moc w antenie w dopuszczalnych granicach.
    K.

  • 4. Data: 2016-03-14 22:06:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości grup
    On 14-03-2016 21:14, J.F. wrote:

    >Przecież właśnie o to chodzi, aby żarówki nie zaświecić. Żarówka
    >to bardzo kiepski wskaźnik siły sygnału.

    Bardzo dobry :-)

> [...]
    >to po detekcji sygnał można wzmocnić i zasilić żarówkę, zachowując
    >moc w antenie w dopuszczalnych granicach.

    Ale wtedy sie okaze, ze nic nie widac, bo zawsze dziala :-)

    Chcialem kiedys spelengowac BTS wskaznikiem w komorce - nie da sie.
    Teraz to nie wiem czy w ogole udostepnili moc sygnalu.

    Chcialem klatke Faradaya zademonstrowac - tez trudne, komorka jest
    odporna.
    Co najciekawsze - dziala nawet zamknieta w mikrofalowce (wylaczonej
    oczywiscie).
    Strach wchodzic do kuchni ...

    J.

  • 5. Data: 2016-03-14 22:32:19
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości
    > On 14-03-2016 17:42, J.F. wrote:
    [..]

    > 10mW zarowki nie zaswieci.

    Dasz LEDy

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 6. Data: 2016-03-14 22:50:41
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 14-03-2016 22:06, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Chcialem klatke Faradaya zademonstrowac - tez trudne, komorka jest odporna.
    > Co najciekawsze - dziala nawet zamknieta w mikrofalowce (wylaczonej

    Wskaźnik cyfrowy siły sygnału, to najlepsze co możesz mieć. Są okresy
    gdy antenami "bawię" się codziennie i eksperyment prezentowany na
    youtube widzę na wskaźniku.
    *Nie ma zgody na sianie po pasmach dla zabawy!*

    Eksperyment z klatką Faradaya dla układów w.cz. trzeba umieć
    zaprojektować, gdyż nie jest to łatwe. Po wytraceniu części energii
    na prądy wirowe, klatka staje się anteną nadawczą. Na wskaźnikach
    objawia się to jako znaczne, ale nie nieskończone tłumienie
    fali w.cz.

    BTS namierzysz dysponując anteną kierunkową a nie izotropową.
    K.