  • 1. Data: 2016-03-14 21:54:13
    Temat: Driver LED 3A 30V na HV9910
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Czy ktoś robił driver na HV9910B do LED'ów mocy COB 100W 30V/3A?

    Z racji że oprócz dalekiego wschodu nie widzę zasilaczy prądowych dla
    100W COB'a (3A, 30..36V) znalazłem coś takiego jak HV9910B. Kosztuje to
    grosze i można napędzać z sieci bezpośrednio (brak izolacji galwanicznej
    akurat nie jest problemem).

    Ok, znalazłem notkę "Buck-Boost-based LED Drivers using the
    HV9910/HV9910B" (nie mogę wstawić linka bo googlarka swoje dokleja śmieci)

    Parametry wyjściowe to zasilanie z sieci 230V - mostek, napięcie
    wyjściowe 30...36V, prąd max 3A.
    Napięcie minimalne zakładam 260V, efektywność 0,85.

    Ok, według tego AN-H49 ustawiam sobie 100kHz (R1=228k).
    Krok drugi liczę indukcyjność dla powyższych i mam L=25,2uH
    dalej:I pk = 10A, I rms = 5,18A
    FET: napięcie 451V, prąd 1,8A. Szukam z zapasem w okolicach 600V/6A
    Dioda podobnie.
    No i na C2 się zakończyłem, bo jaka jest rezystancja dynamiczna diody
    LED 100W?

    To inaczej "Constant, Off-time, Buck-based, LED Drivers"
    http://led22.ru/pdf/AN-H50.pdf

    Diody są inaczej już włączone, jak coś się nie tak zrobi to idzie z nich
    dym :).

    Założenia podobne, Vin nominalne 320V, Vout 32V/3A. Dla 100kHz dławik L1
    wyszedł 320uH.
    Prąd FET'a 0,56A, diody 0,71A, czyli przyjemniej.

    No i czy to jest dobrze? I jak tak to jaki dławik kupić?

    Jest też kalkulator HV9910-Assistor
    http://320volt.com/en/hv9910-mic3201-yuksek-guclu-le
    d-suruculer-icin-program/
    (trzeba link alternatywny kliknąć)
    i tutaj wyszło mi L1 1978uH, minimalnie 655uH - dziwnie.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2016-03-15 00:13:18
    Temat: Re: Driver LED 3A 30V na HV9910
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Monday, March 14, 2016, 9:54:13 PM, you wrote:

    > Czy ktoś robił driver na HV9910B do LED'ów mocy COB 100W 30V/3A?

    Nieizolowany driver dla LED dużej mocy? To zły pomysł - jak poprawnie
    odizolujesz LED od otoczenia?

    [...]

    > No i czy to jest dobrze? I jak tak to jaki dławik kupić?

    Takie dławiki się zamawia. Muszą mieć solidną konstrukcję, żeby nie
    przebiły.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2016-03-15 19:04:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Nieizolowany driver dla LED dużej mocy? To zły pomysł - jak poprawnie
    > odizolujesz LED od otoczenia?

    Pudełko z radiatorem od procesora i wentylatorem.

    > [...]
    >
    > Takie dławiki się zamawia. Muszą mieć solidną konstrukcję, żeby nie
    > przebiły.
    >
    > [...]

    Ok, to czy jestem w stanie z zakupowych elementów coś sklecić do
    zasilenia takiej diody? Czy sobie dać spokój i takie coś kupić:

    http://www.ebay.com/itm/3W-100W-High-Power-Driver-Su
    pply-85-265-V-Constant-Current-LED-Light-Chip-Lamp-/
    291550415859?var=&hash=item43e1c24bf3:m:mYRuHzwsbV8E
    jlWzEJlaNUA

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2016-03-16 00:48:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    > Pudełko z radiatorem od procesora i wentylatorem.
    > Ok, to czy jestem w stanie z zakupowych elementów coś sklecić do
    > zasilenia takiej diody?

    Raczej nie :(

> [...]
    pply-85-265-V-Constant-Current-LED-Light-Chip-Lamp-/
    291550415859?var=&hash=item43e1c24bf3:m:mYRuHzwsbV8E

    Strasznie chińskie i nie spełnia norm :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2016-03-16 01:15:36
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Irokez pisze:
    [..]
> [...]
    pply-85-265-V-Constant-Current-LED-Light-Chip-Lamp-/
    291550415859?var=&hash=item43e1c24bf3:m:mYRuHzwsbV8E

    Dłuższy czas temu też o to pytałem bo chciałem strugać jak Ty, w
    podobnej cenie (ciut drożej) dostałem podobną przetwornicę, nie opłaca
    się strugać zwłaszcza że prawie pewne że coś pójdzie nie tak i diodę
    szlag trafi.
    Od dobrego roku wisi sobie tak:

    http://alexy.ddns.net/files/LED.jpg

    W puszce nad radiatorem jest przetwornica a nad nią wiatrak na wolnych
    obrotach. Ustawione na ~30W bo przy pełnej mocy nie szło oczu otworzyć.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html