  • 1. Data: 2010-06-22 07:33:00
    Temat: Re: [gl][dev] asteroidy
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    > czy ktoś nie ma gdzies pod linkiem lub gdzieś kawałka kodu
    > pod openGl ktory generowałby losowo kosmiczne głazy?
    > chodzi mi o cos co rysowałby umiarkowanie niekształtnego
    > kanciastego wielościana podobnego do asteroidu - chcialbym
    > by byl z w miare niewielu trojkatów np ok 20-30stu
    >
    > dzienks jesli ktos coś takiego ma, (jak nic nie znajde to
    > pewnie bede musial z reki wklepac jednego i randomizowac troche
    > wierzchołki ale a nuż cos ciekawego gdzieś tu jest)

    póki co trzasnąłem te asteroidy na podbudowie sześcianów:

    http://fir1664.webpark.pl/sigma_alpha_01.zip

    (powinno sie odpalić nawet na win98) komentarze mile widziane :)

    fir

  • 2. Data: 2010-06-23 06:55:43
    Od: "ślamazar" <p...@p...onet.pl>

    > póki co trzasnąłem te asteroidy na podbudowie sześcianów:
    > http://fir1664.webpark.pl/sigma_alpha_01.zip
    > (powinno sie odpalić nawet na win98) komentarze mile widziane :)

    w zwiazku z tą aplikacją mam dwa problemiksy/ciekawostki -

    1. Nie wiem dlaczego, przynajmniej u mnie, za kazdym razem
    jak odpalam tego proga to ustawienie (w sensie kątów) jest
    losowe - ja tam nic nie losuję - nawet nie looknąłem jeszcze
    do źródeł ale zauważyłem ze zdziwieniem tą ciekawostkę;
    o ile pamietam ja ustawienie tych kątów trzymam w dwu zmiennych
    globalnych xRot i yRot - nawet gdybym niezainicjalizował ich
    to powinny być zerami a nie losować się za każdym razem
    inaczej - czy ktoś wie skąd mogą sie brać takie rzeczy

    (apropos tego miałem jeszcze spytac czy sekwencja z randa()
    (bez seeda) może być różna w zależności od konkretnego
    systemu/peceta itp - jednen juz skompilowany exec - czy sekwencje
    z randa mogą się różnić w zaleźnośli od otoczenia

    2. drugi problemix, jak rozszerzam okno to miga (nie dość że widać
    odrysowywanie to jeszcze nawet wrzuca tam tło okna - np biały - fatalne)
    - czy da się to wyeliminowac; wiem ze moge wogole wylaczyc repainta i
    updatowac dopiero po puszczeniu krawedzi ale nie o to mi chodzi -
    chodzi o wyłaczenie migania (zwłaszcza wstawiania tam koloru okna miedzy
    repaintami)

    ?

    ślamazar

  • 3. Data: 2010-06-23 07:46:47
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@U...pl>

    On Wed, 23 Jun 2010 08:55:43 +0200, ślamazar wrote:
> [...]
    > to powinny być zerami a nie losować się za każdym razem
    > inaczej - czy ktoś wie skąd mogą sie brać takie rzeczy

    Nie pokazałeś źródeł, więc trudno zgadnąć, teoretycznie
    powinny.

> [...]
    > systemu/peceta itp - jednen juz skompilowany exec - czy sekwencje
    > z randa mogą się różnić w zaleźnośli od otoczenia

    Nie powinny, bardziej prawdopodobne jest, że zależy
    od wersji CRT, jeżeli jest linkowany dynamicznie.

    Zainteresuj się WM_ERASEBKGND.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz 'Maly' Ostrowski. http://l3v.pl/