  • 1. Data: 2010-06-22 11:47:44
    Temat: oświetlenie w opengl
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    klepie powolutku dla rozrywki swojego space shootera

    http://fir1664.webpark.pl/sigma_alpha_01.zip

    ale nie mam doświadczenia w open gl i mimo ze z wynikow pracy open gl
    jestem zarąbiście zadowolony to po prawdzie wartości oświetlenia tutaj
    są dosyć przypadkowe - czy ktoś mógłby mi podpowiedziec jak ew
    można by pokombinowac tu z ustawieniami świateł?

    ps - druga liczba od góry to liczba milisekund, czas w jakim generuje
    sie ramka obrazu - gdyby ktos odpalił moglby mi powiedziec ile to jest
    u niego

    dzieki z góry!

  • 2. Data: 2010-06-22 20:48:17
    Temat: Re: oświetlenie w opengl
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    fir pisze:
    > klepie powolutku dla rozrywki swojego space shootera
    >
    > http://fir1664.webpark.pl/sigma_alpha_01.zip
    Cudownie ohydna ;)

    http://nehe.gamedev.net/

    > ps - druga liczba od góry to liczba milisekund, czas w jakim generuje
    > sie ramka obrazu - gdyby ktos odpalił moglby mi powiedziec ile to jest
    > u niego
    95 - kaplica

    Michoo

  • 3. Data: 2010-06-24 14:33:03
    Od: AL <a...@s...tam>

    fir pisze:

> [...]
    >
    > ps - druga liczba od góry to liczba milisekund, czas w jakim generuje
    > sie ramka obrazu - gdyby ktos odpalił moglby mi powiedziec ile to jest

    pomiedzy 5 a 30

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 4. Data: 2010-06-25 06:32:46
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > pomiedzy 5 a 30

    Tak samo, z tym że pod A (przypadkiem nacisnąłem) ;-P wypluło średnią 11
    z hakiem.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2010-06-25 11:28:53
    Od: p...@p...onet.pl

    > Tak samo, z tym że pod A (przypadkiem nacisnąłem) ;-P wypluło średnią 11
    > z hakiem.

    to nie srednia tylko chwilowa - ale dzięki za info,
    przyjmuje ze przecietna to okolo 15 - sam mam tylko zintegrowanego intela
    i mam ponad dwa razy wolniej

    tutaj nowsza (i troszke wolniejsza) wersja z 'wybuchami' pod 8/9

    http://fir1664.webpark.pl/sigma_alpha_01b.zip

    pzdr fir

  • 6. Data: 2010-06-25 11:36:50
    Od: "fire" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > i mam ponad dwa razy wolniej
    >
    > tutaj nowsza (i troszke wolniejsza) wersja z 'wybuchami' pod 8/9

    wogole dodam - o ile mowi sie ze szybkosci zegarow procka rosna (rosły)
    exponencjalnie to z tych wyników wynikałoby mi ze jednak moce kompów
    rosną liniowo - tego proga moge odpalic pod Win98 i 300MHz (i jakąś
    tam historyczną kartą SiS650) i openGla to wspiera chyba głownie
    softwarowo (?) i też działa - jest 250 ms, na moim 7 letnim kompie
    ze zintegrowanym intelem ok 40 ms - u was napewno na nowszych
    kompach ok 20 ms - czyli niejako bardziej podchodzi mi to pod liniowy
    wzrost - zalezy zresztą jak patrzeć na liniowość

  • 7. Data: 2010-06-25 13:14:05
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > tutaj nowsza (i troszke wolniejsza) wersja z 'wybuchami' pod 8/9
    >
    > http://fir1664.webpark.pl/sigma_alpha_01b.zip

    Ja Ci odpowiem tak. Nie wiem czy słowo "wybuchy" dobrze zrozumiałem, ale
    jakaś tam kula której elementy się poruszają się pojawiła.

    Jeżeli chodzi o fps. Nie wiem jak mierzysz / obliczasz, ale to co mi
    pokazuje ma się nijak do tego co oglądam (moim zdaniem pełna płynność).
    Z tego co się wyświetla nie ubyło mi nic. Dodam więcej, po zmianie
    częstotliwości Core 2 Duo z 2,4GHz na 1,2GHz dla obu rdzeni, ilość
    wyświetlanych fps wzrosło.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2010-06-25 13:19:43
    Od: "fir " <p...@p...onet.pl>

    > Ja Ci odpowiem tak. Nie wiem czy słowo "wybuchy" dobrze zrozumiałem, ale
    > jakaś tam kula której elementy się poruszają się pojawiła.

    tak jest, wybuchy czt tez 'wybuhi' to poniekąd w tym kontekscie
    pewna metafora ;-) chodzi mi o ten efekt (pod 8ką sie rozni lekko od
    tego spod 9tki - mz całkiem fajny - ale to nie moja zasługa to open gl
    tak porządnie (mz) miota

> [...]
    > Z tego co się wyświetla nie ubyło mi nic. Dodam więcej, po zmianie
    > częstotliwości Core 2 Duo z 2,4GHz na 1,2GHz dla obu rdzeni, ilość

    ta druga od góry liczba na hudzie to nie fps ale liczba milisekund
    - tyle trwa wygenerowanie ramki - pospołu jest to czas uzawania
    i karty i procka - byz moze procka eksploatuje bardziej niz karte
    - nie wiem

    tak ze nie dziw sie ze wzrosło bo to czas wyswietlania ramki nie
    fps'y; u mie też przy 35 ms jest dosyć płynnie; dzięki za pomiary i
    info - nie powiedziałeś jednak wyraznie - jak masz chwile to
    odpal 'wybuch' na czarnym kosmicznym tle i powiedz mi ile w jego czasie
    jest milisekund na drugiej liczbie od góry? dzięki, ew

    fir

  • 9. Data: 2010-06-25 13:25:19
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    jakbym dorobił troche ai i jakaś dynamike ruchu moze jakies
    troche lepsze modele to mz dało by sie w to pograć - to prosciutki
    projekt defakto napisany w pare wieczorów (nie wliczam jednak czasę
    na naukę i rozważania bo tego było znacznie więcej)