  • 1. Data: 2019-11-15 20:41:04
    Temat: guziki
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    takie do naciskania. Potrzebne od zaraz.

    A poważnie - czy podpowiecie jakie kupić włączniki żeby po
    kilkudziesięciu naciśnięciach się nie przestawały działać? Potrzebne mi
    są takie chwilowe i takie co mają dwa stany stabilne. NIe muszą być
    przystosowane do wlutowania w płytkę, choć jeśli będą to super. Powinny
    być raczej niewielkie. Fajnie by było, żeby na oba dało się nałożyć
    takie same "czapeczki" o średnicy ok 10-12mm.
    Kupiłem jakiś rok temu 20 takich chwilowych 12x12 i obecnie działa 5, 3
    nieużywane są jeszcze w pudełku. Resztę szlag trafił - objaw zawsze ten
    sam - zanim połączą styki trzeba nacisnąć kilka/kilkanaście razy, często
    pod różnymi kątami.

    Polecicie jakieś konkretne modele? Z góry dziękuję.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2019-11-15 20:42:56
    Temat: Re: guziki
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 15.11.2019 o 19:41, Michal M. Lechanski pisze:

    > kilkudziesięciu naciśnięciach nie przestawały działać?

    Tak to powinno brzmieć, przepraszam za nadmiarowe "się".

    --
    Michał

  • 3. Data: 2019-11-15 21:15:35
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Michal M. Lechanski wrote on 15.11.2019 20:41:
> [...]
    > nieużywane są jeszcze w pudełku. Resztę szlag trafił - objaw zawsze ten
    > sam - zanim połączą styki trzeba nacisnąć kilka/kilkanaście razy, często

    A jaki prąd przez nie przepuszczasz? Bo jak zbyt mały to mogą nie dać
    rady oczyszczać się z tlenków.

  • 4. Data: 2019-11-15 23:03:20
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 15.11.2019 o 20:15, Zbych pisze:

    > A jaki prąd przez nie przepuszczasz? Bo jak zbyt mały to mogą nie dać
    > rady oczyszczać się z tlenków.

    minimalny - podłączone są pod wejścia Arduino.

    --
    Michał

  • 5. Data: 2019-11-15 23:44:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal M. Lechanski napisał:

    > minimalny - podłączone są pod wejścia Arduino.

    To może lepiej użyć guzików bezguzikowych, czyli dotykowych
    pojemnościowych? Dużo tego teraz Chińczycy sprzedają, i tanio.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2019-11-16 00:35:19
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Michal M. Lechanski wrote on 15.11.2019 23:03:

    > minimalny - podłączone są pod wejścia Arduino.

    To może być przyczyna problemów. Dodaj rezystory podciągające takie,
    żeby prąd był >1mA. Zacznij od np. 1k i sprawdź czy przyciski, które
    szwankowały po kilku naciśnięciach nie odzyskały sprawności.

  • 7. Data: 2019-11-16 14:31:13
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-11-15 o 23:03, Michal M. Lechanski pisze:

    > minimalny - podłączone są pod wejścia Arduino.

    W takim razie podłącz równolegle do styków kondensator 22-47nF.
    Dzięki niemu prąd w momencie załączania będzie większy i wystarczy
    do samooczyszczania styków.
    Nie powinien on wpłynąć na program ale na żywotność styków tak.
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2019-11-16 14:47:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Nov 2019 14:31:13 +0100, jacek <j...@w...pl>
    wrote:
    > Dzięki niemu prąd w momencie załączania będzie większy i wystarczy
    > do samooczyszczania styków.
    > Nie powinien on wpłynąć na program ale na żywotność styków tak.

    Pierwsze słyszę, zawsze się odradza kondensator no będzie to niszczyć
    styk a nie konserwować. Każdy styk ma określony prąd nimilany i taki
    powinien być stosowany by styk konserwować.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-11-16 17:25:43
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-11-16 o 14:47, Marek pisze:

    > Pierwsze słyszę, zawsze się odradza kondensator no będzie to niszczyć
    > styk a nie konserwować. Każdy styk ma określony prąd nimilany i taki
    > powinien być stosowany by styk konserwować.

    Zgadza się jest prąd minimalny i maksymalny.
    Jeśli obawiasz się przekraczania prądu maksymalnego to możesz szeregowo
    ze stykiem dodać rezystor 22-47R do ograniczenia piku.
    Łatwiej dodać kondensatory niż wymieniać rezystory podciągające
    ponadto nie zwiększasz prądu pobieranego przez układ z powodu podciągów.
    Często prąd minimalny jest na poziomie nie jednego a 2 czy 5mA.

    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2019-11-16 20:05:47
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 15.11.2019 o 21:15, Zbych pisze:
    > A jaki prąd przez nie przepuszczasz? Bo jak zbyt mały to mogą nie dać
    > rady oczyszczać się z tlenków.

    W życiu bym nie przypuszczał, że styki mogą nie być złocone.
    No ale to życie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl