  • 61. Data: 2020-04-21 20:51:15
    Temat: Re: jak zadzwonić z peceta na telefon?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 20:25, Trefniś pisze:
    > W dniu .04.2020 o 23:38 <a...@i...pl> pisze:
    >
    > (...)
    >
    > Odpisałem lepiej rozgarniętym kolegom.
    > Już zajarzyłeś, CKM, czy robota cię przerasta?

    na jutro ma kartkówkę z historii i kombinuje jak jednocześnie siedzieć
    na lekcji online i dzwonić na helpdesk do babci

    --
    Irokez

  • 62. Data: 2020-04-21 21:16:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pie.....sz trzy po trzy.

    -----
    > w GPS, itp. nie ma znaczenia pozycja odbiornika, bo sam układ satelitów gwarantuje
    z założenia pełne pokrycie sfery dookoła Ziemi:

  • 63. Data: 2020-04-21 22:01:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.04.2020 o 20:23, Trefniś pisze:

    > ZAWSZE operator 112 rozmawia z dzwoniącym, ZAWSZE trzeba dokładnie
    > opisać sytuację i ZAWSZE trzeba podać lokalizację zdarzenia (a nie
    > TELEFONU, jak uparcie chcą niektórzy).

    Z tym zawsze, to się nie tak rozpędzaj.
    Czasem dzwoniący nic nie powie, bo nie może, a czasem nie chce.
    http://gliwice.slaska.policja.gov.pl/ka9/informacje/
    wiadomosci/245063,Policjanci-uratowali-40-latke-ktor
    a-chciala-popelnic-samobojstwo.html
    Podobny przypadek był kilka lat temu w mojej okolicy, nie pamiętam czy
    to było jeszcze jak 112 obsługiwała u nas Straż Pożarna czy Policja, czy
    to już po nowemu. Ale też uratowano jakiegoś samobójce, który nie opisał
    sytuacji i nie podał swojej lokalizacji. Jakoś go tam namierzono i
    uratowano.
    Z kolei od jednego ze znajomych ratowników słyszałem taką opowiastkę, że
    na 112 zadzwonił człowiek, który nie mógł mówić, dyspozytor nie
    potraktował jednak tego jako jakiś kawał. Zaczął dociekać, kto i po co
    dzwoni, ponieważ nie szło się dogadać, poprosił rozmówcę o naciśniecie
    jakiegoś klawisza jeżeli potrzebuje pomocy, no i ten coś tam nacisnął.
    Jakoś go zlokalizowali, wysłali pogotowie, a na miejscu się okazało, że
    człowiek dostał wylewu krwi do mózgu, sparaliżowało mu jedną stronę
    ciała i odebrało mowę, ale sprawną ręką 112 udało mu się wykręcić.

    > Zawsze też padają pytania o personalia itd.

    No i co zrobi z moimi personaliami holenderski operator 112 gdy mnie do
    niego połączy Skype czy inny VoIP?

    > Skype mógłby zapytać zaledwie o kraj, którego służby chcemy o czymś
    > powiadomić.

    I jak zapyta, to co?
    Przekieruje mnie na polskie 112? Skąd weźmie FIZYCZNY numer naszego 112
    i kto zapłaci za to połączenie? Bo Skype chce za to pieniądze, inni
    operatorzy VoIP zresztą też.

    > Proste.

    Skoro to takie proste, to dlaczego Skype jeszcze tego nie ma?

    Dawaj!
    To jest grupa niby techniczna, wyobraźnię i horyzonty masz szerokie.
    Może i upośledzenie mi przejdzie, jak odpowiesz na powyższe pytania?

  • 64. Data: 2020-04-21 22:03:55
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2020 o 22:01 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Z tym zawsze, to się nie tak rozpędzaj.

    OK, widzę, że nie ma sensu tracić czas na rozmowę.
    EOT

    --
    Trefniś

  • 65. Data: 2020-04-21 22:08:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.04.2020 o 22:03, Trefniś pisze:

    > OK, widzę, że nie ma sensu tracić czas na rozmowę.

    Jednym słowem, nie masz pojęcia o czym piszesz.

  • 66. Data: 2020-04-21 22:14:04
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2020 o 22:08 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Jednym słowem, nie masz pojęcia o czym piszesz.

    Wystarczy mi pojęcie, z kim piszę.
    Kiedy palec wskazuje niebo - głupiec patrzy na palec.

    Jeszcze raz EOT, czego "techniczni" nie rozumieją.

    --
    Trefniś

  • 67. Data: 2020-04-21 23:17:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.04.2020 o 22:14, Trefniś pisze:

    > Wystarczy mi pojęcie, z kim piszę.

    Tobie się tylko wydaje, że masz pojęcie.

    > Kiedy palec wskazuje niebo - głupiec patrzy na palec.

    Piękna metafora na pytania, które powinny być dla ciebie palcem wskazującym.

    > Jeszcze raz EOT, czego "techniczni" nie rozumieją.

    Nie bądź dla siebie taki surowy. Nie każdy musi wszystko wiedzieć i
    rozumieć. Ja na przykład nadal nie rozumiem jaki masz problem z tym 112?

  • 68. Data: 2020-04-22 00:11:47
    Od: a...@i...pl

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 22:04:02 UTC+2 użytkownik Trefniś napisał:

    > OK, widzę, że nie ma sensu tracić czas na rozmowę.
    > EOT
    >
    > --
    > Trefniś

    to nie jest klasa szkolna, frajerze:

    EOT ty zaliczyłeś już dawno temu - wypad do kąta.

  • 69. Data: 2020-04-22 11:46:50
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 20/04/2020 09:06, Trefniś wrote:

    > Oczywiście!

    Skoro wiesz wszystko lepiej od wszystkich na świecie, to co tu jeszcze
    robisz?

    > (...)
    >
    > Powtarzam - nie stoi NIC na przeszkodzie, żeby dopytać o _wszelkie_
    > szczegóły abonenta na etapie nawiązywania połączenia (czyli przez Skype)!
    > Wszelkie wątpliwości dot. możliwych błędów/oszustw i tak za każdym razem
    > rozwiewa żywy operator numeru alarmowego - bo do tego sprowadzają się
    > wasze "problemy techniczne"!

    W dupie byłeś i gówno widziałeś, a cała twoja wiedza o numerach
    alarmowych ogranicza się do tego, że potrafisz zadzwonić na 997 i
    operatorowi wyjechać z ChWDP (choć ty pewnie wyjeżdżasz z HWDP).

    Tu wytłumaczenie dla normalnych czytelników zainteresowanych, czemu to
    nie ma prawa zadziałać: problem nie jest w tym, że centrum powiadamiania
    ma wziąć od dzwoniącego dokładne namiary włącznie z miastem/
    miejscowością/ wsią i krajem, ale w tym, że połączenie ze Skype'a
    zostanie skierowane do centrum powiadamiania w stolicy kraju czy gdzie
    tam znajduje się bramka Skype <-> sieć telefoniczna. Po pierwsze centra
    powiadamiania nie mają możliwości przekazania dzwoniącego na właściwe
    terytorialnie centrum, po drugie o ile w dużych miastach najczęściej da
    się precyzyjnie określić miejsce, w którym potrzebna jest pomoc, to
    gdzieś daleko na terenie wiejskim prawie zawsze trzeba dopytać o
    szczegóły lokalizacji znane tylko miejscowym. W sieci można znaleźć
    opisy, jak powiadamianie działa, wywiady z dyspozytorami opisującymi
    działanie systemu itd., więc nie będę tutaj wszystkiego przepisywał.

    Dla normalnego człowieka płynie z tego jasny wniosek, że MS nie chce lub
    nie jest w stanie dogadać się z agendami rządowymi odpowiedzialnymi za
    system powiadamiania ratunkowego tak, by np. umożliwić przełączenie
    każdego dzwoniącego na właściwe terytorialnie centrum powiadamiania i tu
    dyskusja powinna się zakończyć.

    > BTW "nadmiar" wiedzy i brak wyobraźni utrudnia niekiedy znalezienie
    > rozwiązania najprostszego i skutecznego jako jedyne, bo stosowanego
    > zawsze i dla każdego połączenia.

    BTW ad personam to możesz sobie wyjeżdżać do swojej starej. A gdyby
    przyszedł ci do baniaka pomysł, że jesteś w stanie mnie obrazić,
    zmartwię cię: do tej elitarnej, wąskiej grupy będącej w stanie to
    uczynić nie należałeś, nie należysz i na chwilę obecną nigdy w życiu nie
    będziesz w stanie nawet się do niej zbliżyć.

    --
    MF

  • 70. Data: 2020-04-22 13:00:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5e9deed8$0$507$6...@n...neostrada.pl

    technicznej możliwości wykrycia Twojej
    >>> lokalizacji.

    > niestety tak nie jest "bez pudła", chociażby mojej lokalizacji nie są w stanie
    podać poprawnie na PC'cie podpiętym do internetu
    > światłowodem Netii.

    Nie twierdzę,
    że taka lokalizacja jest zawsze możliwa,
    lecz twierdzę,
    że taka lokalizacja jest możliwa.

    --