    From: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: jaki jest najwiekszy oprator swiatlowodowy w Polsce?
    Date: Sun, 19 Jun 2005 23:05:07 +0200

    Nastał nam piękny 19 czerwiec 2005 roku,
    kiedy to Adam Paluch posłał(a) w świat wiadomość

    > Jasne, a ty zas swoje ... popros o oferte dojscia do ciebie swiatlowodem :),
    > mysle ze problemu by nikt nie robil gdybys za to zaplacil ....
    > Ale nie, ty bedziesz sie upieral ze to telekomy powinny ci za 1zl instalke
    > swiatlowodu zrobic, bo przeciez maja wlokna za darmo i za te 50zl ktore
    > zaplacisz miesiecznie cala inwestycja odrazu sie zwroci ....

    Otóż są obecnie trzy oferty instalacji za złotówkę. Dwa telekomy (Netia i
    TP) oraz chello.
    O kampanii reklamowej Neostrady nie wspomnę, bo strach już lodówkę
    otworzyć, ale nie tak dawno chello weszło na osiedle i każdy znalazł ulotki
    reklamowe w drzwiach, a kto popołudniami siedział w domu, ten spotkał się z
    przedstawicielem handlowym. U mnie byli dwa razy, pytając, czy na pewno nie
    chcę zrezygnować z Neo i wybrać lepszej i tańszej oferty. Drepczą po domach
    jak lotne brygady Tele2.

    Dziwny zbiegiem okoliczności, niedługo po chello uderzyła Netia, choć kable
    mają już co najmniej trzy lata położone. Nie tylko ulotki i przedstawiciele
    handlowi, ale i plakaty reklamowe się pojawiły, z naciskiem, że to jedyna
    oferta ***nielimitowanego*** dostępu do internetu.

    A co robi konkurencja?
    Gdybym na Polipie nie przeczytał, nigdy bym się nie domyślił nawet, że mam
    sieć światłowodowa na osiedlu.

    Widzisz, ja tego światłowodu nie potrzebuję, podobnie jak i sąsiedzi z
    osiedla. Niech sobie leży odłogiem, pewnie za darmo za darmo go ktoś
    dzierżawi.

    Kto się nie skusił na instalację za złotówkę w TP, mógł wybrać chello albo
    Netię - też z za symbolicznego złocisza.
    Nieprawdopodobne! Instalacja za złotówkę, ze dwa pierwsze miesiące też za
    symboliczną złotówkę i może jeszcze jakiś tajemniczy prezent od chello (coś
    wspominali na ulotkach).
    Niemożliwe, iż telekomy robią instalację za złotówkę? Możliwe. A że przy
    okazji chcą lojalki na dwa lata? To już problem tego, kto będzie chciał w
    końcu sygnał z tego światłowodu odsprzedawać mieszkańcom.

    Kiedy po pewnym czasie podliczy się, ile kosztuje utrzymanie (i budowa)
    takiego "światełka" leżącego odłogiem, pewnie znów pojawią się chóralne
    jęki, że trzeba budować koalicję, tym razem przeciwko TP, Netii i UPC.

    > Jezeli ktos to uzna za atak to przepraszam ...

    Nie przepraszaj, bo to nie ty atakujesz, a telekomy.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,