  • 1. Data: 2005-06-18 22:01:44
    Temat: jaki jest najwiekszy oprator swiatlowodowy w Polsce?
    Od: ve <v...@v...vwed>

    j.w.

  • 2. Data: 2005-06-19 10:46:58
    Od: " dragonite" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ve <v...@v...vwed> napisał(a):

    > j.w.

    Odpowiedz jest prosta TP S.A. Następny jest Exatel, potem TKTelekom, dalej
    Netia,Energis, GTS, ATMAN

  • 3. Data: 2005-06-19 12:05:19
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > Odpowiedz jest prosta TP S.A. Następny jest Exatel, potem TKTelekom, dalej
    > Netia,Energis, GTS, ATMAN

    - energis, gts, atman w wiekszośći dzierżawią światłwowody od tych
    wcześniejszych.
    Własnych nie mają zbyt dużo.

    Jeszcze zakłady energetyczne można by pod operatorów światłowodowych
    wrzucić.

    Marcin

  • 4. Data: 2005-06-19 12:25:23
    Od: Sailor <s...@r...pl>

    Dnia Sun, 19 Jun 2005 14:05:19 +0200, Marcin Kuczera napisał(a):
    > Jeszcze zakłady energetyczne można by pod operatorów światłowodowych
    > wrzucić.
    To sie chyba nazywa Tel(e)Energo.
    Dodam jeszcze PKP - nie pamietam jak sie ta ich pseudo firma nazywa.

    Bogdan

  • 5. Data: 2005-06-19 12:45:44
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 19 czerwiec 2005 roku,
    kiedy to Sailor posłał(a) w świat wiadomość

    > To sie chyba nazywa Tel(e)Energo.
    > Dodam jeszcze PKP - nie pamietam jak sie ta ich pseudo firma nazywa.

    Rurociąg Jamalski? ;-)

    Mówiono, że z pół Europy te światłowody pociągnięte obok Wielkiej Rury mogą
    obsłużyć.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 6. Data: 2005-06-19 12:46:10
    Od: ve <v...@v...vwed>

    > Dodam jeszcze PKP - nie pamietam jak sie ta ich pseudo firma nazywa.

    No wlasnie TKT.. i wydaje mi sie, ze wlasnie TKT ma najwieksza siec.

  • 7. Data: 2005-06-19 12:51:55
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <x...@c...pl>

    > No wlasnie TKT.. i wydaje mi sie, ze wlasnie TKT ma najwieksza siec.

    zle ci sie wydaje, tpsa ma swiatelko prawie w kazdej wiosce :)

  • 8. Data: 2005-06-19 13:32:19
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Sun, 19 Jun 2005 00:01:44 +0200 I had a dream that ve <v...@v...vwed> wrote:

    Nie wiem, jaki największy, ale masz tylko trzech ogólnopolskich: tpsa,
    Exatel czyli dawne Telenergo oraz Telekomunikacja Kolejowa.
    Do tego dochodzą czasem miejskie firmy ciągnące światełka jak
    www.optokan.pl.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 9. Data: 2005-06-19 14:55:28
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > To sie chyba nazywa Tel(e)Energo.

    telenergo to telenergo, a zakłady energetyczyne to coś zupełnie innego.
    Telenergo ma kable na liniach 220kV w zwyż, a zakłady energetyczne na
    liniach 110kV i czasami na 20/15kV.

    Na śląsku się to nazywa Infonet, a raczej już Vattenfall IT. Jest też dość
    spory operator gołych włókien - TKP S.A. www.tkpsa.pl

    Marcin

  • 10. Data: 2005-06-19 15:43:44
    Od: "Wojciech Apel" <w...@p...pl>

    A mapa światłowodów najmniejszego operatora jest tu:

    http://www.pp.org.pl/wojtek/blog/obrazki/obrazki2/3s
    .pl-1q2005.gif

    To co granatowe to rury a w nich szkło. To co czerwone to szkło nie we
    własnych rurach ale we własnym kablu.

    To co przerywane jest obecnie budowane.

    W.