  • 1. Data: 2012-12-12 13:05:01
    Temat: jaki nie-super laptop, ale z mocna bateria
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Rozglądam się za laptopem/netbookiem wyposażonym w baterię o długim
    czasie podtrzymywania. Laptop nie musi być nowoczesny. Będzie pracował
    pod Ubuntu lub innym Linuxem głównie jako platforma dostępu zdalnego do
    innych serwerów.

    Zależy mi, aby mógł długo pracować na baterii (min. 5h) z podpiętym
    modemem usb 3G/4G.

    Jakie typy/kombinacje możecie polecić? Chodzi mi o doświadczenia
    praktyczne. Na specyfikacji i deklarowanym przez producenta czasie pracy
    na bateriach mogę się przejechać.

    Krystian

  • 2. Data: 2012-12-12 13:19:05
    Temat: Re: jaki nie-super laptop, ale z mocna bateria
    Od: "Piotr S." <s...@i...pl>

    W dniu 2012-12-12 13:05, Krystek pisze:
> [...]
    >
    > Jakie typy/kombinacje możecie polecić? Chodzi mi o doświadczenia
    > praktyczne. Na specyfikacji i deklarowanym przez producenta czasie pracy

    Netbook?

    Piotr S.

  • 3. Data: 2012-12-12 13:20:56
    Temat: Odp: jaki nie-super laptop, ale z mocna bateria
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Kupiłem ostatnio dla pewniej pani używanego Della w doskonałym stanie za
    1200zł (2.6GHz, 4GB ram, Win 7). Po 3 tygodniach pani dzwoni, że się laptop
    zepsuł. Okazało się, że używała go w tym czasie do przeglądania internetu,
    sprawdzania poczty i takich tam ważnych spraw ale nie wiedziała, że trzeba
    podłączyć zasilacz. Po naładowaniu Windows 7 pokazuje przewidywany czas
    pracy na baterii w okolicach 7h na standardowych ustawieniach. Przyznam, że
    pierwszy raz spotkałem się z taką żywotnością baterii w zwykłym laptopie.

    PC

  • 4. Data: 2012-12-12 14:40:06
    Od: Tomek <...@...z>

    W dniu 2012-12-12 13:20, PC pisze:
    > Kupiłem ostatnio dla pewniej pani używanego Della

    A co to za dell? Bo ja też tak chcę :)

  • 5. Data: 2012-12-12 19:51:58
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-12, Krystek <k...@u...pl> wrote:
    > Jakie typy/kombinacje możecie polecić? Chodzi mi o doświadczenia
    > praktyczne. Na specyfikacji i deklarowanym przez producenta czasie pracy
    > na bateriach mogę się przejechać.

    Mogę odradzić Linuxa. Wyrzeźbienie systemu tak, żeby ciągnął mało prądu,
    zajmuje mnóstwo czasu, a i tak Windows pewnie okaże się oszczędniejszy.
    Na moim kilkuletnim sprzęcie Win XP działa dłużej niż wylajtowany
    Linux bez Xów. Win 8 wypada trochę lepiej niż XP.

    Co do konkretnego laptopa, to przydałoby się więcej danych. Np. ile
    możesz wydać.

    Dzisiejsze laptopy trzymają całkiem długo. Mój służbowy Dell E5520
    jedzie na baterii prawie 9h (ekran 15.6", i3). WiFi (niezbyt aktywnie
    używane) odcina może ze 30 minut. Z modemami GSM nie mam doświadczenia,
    ale chyba nie powinny ciągnąć więcej niż WiFi.

    Oczywiście przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na to, jaka jest w środku
    bateria.

    pozdrawiam,
    PK

  • 6. Data: 2012-12-13 08:14:55
    Od: hnacikk <h...@p...onet.pl>

    PK <P...@n...com> wrote:

> [...]
    >Na moim kilkuletnim sprzęcie Win XP działa dłużej niż wylajtowany
    >Linux bez Xów. Win 8 wypada trochę lepiej niż XP.

    No jesli twoja znajomosc linuksa jest taka sama jak jego pisowni...

  • 7. Data: 2012-12-13 09:14:13
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-12-12 19:51, PK pisze:
    > Dell E5520

    Ale to jest Latitude czyli wersja biznesowa i kosztuje swoje (pewnie od
    3500 w górę).
    Dla wątkotwórcy jednak coś z netbooków (12cali). Sporo ma wbudowany
    własny modem GSM, procek nie jest wydajny więc i mało baterii zabierze.
    Do tego wpakować tam dysk SSD to jeszcze wydłuży czas pracy na baterii a
    i praca będzie przyjemniejsza...Cenowo wyjdzie całkiem fajnie, bo
    netbooka do 1500PLN idzie spokojnie kupić, do tego lepszy dysk SSD koło
    400PLN i sprzęt spokojnie wystarczy na jakiś czas...

  • 8. Data: 2012-12-13 10:01:31
    Od: ikov <i...@t...pl>

> [...]
    > Na moim kilkuletnim sprzęcie Win XP działa dłużej niż wylajtowany
    > Linux bez Xów. Win 8 wypada trochę lepiej niż XP.

    Na starym Lenovo T60 mam Debiana (Wheezy, XFCE), którego używam na co
    dzień jako głównego systemu do netu, filmów, muzyki, oraz dedykowanego
    XP Pro, używanego raz na kilka miesiecy do programu działającego tylko
    pod nim. Czas pracy na windowsie zauważalnie krótszy, zresztą system
    chodzi dużo oporniej niż linux, w którym dłubać nie musiałem (tylko
    ustawić opcje zasilania, podobnie zresztą jak w XP). Być może nowe
    windowsy na nowym sprzęcie radzą sobie lepiej, ale uogólniać nie można.

  • 9. Data: 2012-12-13 16:13:19
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    http://allegro.pl/dell-inspiron-5040m-1-4gb-500gb-hd
    mi-ati-windows-7-i2862131665.html

    PC

  • 10. Data: 2012-12-13 16:16:21
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ale ten ma jakieś dziwne taktowanie. Ten co kupiłem miał na 100% ponad 2GHz.
    Nie kupowałem przez Allegro tylko osobiście u tego sprzedawcy.