  • Data: 2018-01-12 16:06:13
    Temat: Re: jaki wybrać DSP ?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Zbych wrote:

    > Tego nie wiem, to było twoje zdanie:

    OK, już widzę miejsce nieporozumienia. To były przykłady,
    w których było warto wziąć PSOC albo Zynq, m.in. ze względu
    na bardzo bogaty programowalny podsystem analogowy tego
    pierwszego (PSOC to połączenie CPU z FPGA i FPAA). W jednej
    kostce i kondensatorach odsprzęgających zamykasz niemal
    cały system, od wejścia do wyjścia. "Okazuje się", że na
    pokładzie jest jeszcze ARM, więc go nie wyskrobię żyletką,
    tylko postaram się dobrze wykorzystać. I nie interesuje mnie
    przy tym, że się go da popędzić na 80MHz, skoro wystarczą
    mi 2MHz. To nie jest dla mnie overkill w tym sensie, że ten
    CPU już taki jest i innego nie będzie. Jeszcze bardziej to
    jest jaskrawe na Zynq, gdzie ARM jest +/-gigahercowy. Wolniejszego
    nie kupisz, tylko takie robią. Do tego jeden jest tylko w najmniejszych
    Zynq, potem "bez pytania" otrzymujesz dwa. A i tak jest to tylko
    "zajawka", bo popularne robią się kostki Ultrascale. Wrocławska
    Nokia stara się w to upchnąć swoje BTSy. To naprawdę jest bardzo
    silny SoC, jednocześnie mieszczący się nawet w budżecie amatorskim
    (choćby ZynqBerry albo rodzina płytek Zed), wiec po co uciekać?

    > Ok, teraz rozumiem. Zajrzałem na stronę Atmela^H^H^H^H^H^H Microchipa w
    > poszukiwaniu Corteksa-Ax, jest SAMA5 ale tylko BGA
    > (https://www.microchip.com/design-centers/32-bit-mpu
    s/sama5/sama5-overview),
    > na ARM92x nawet nie patrzę, bo nie jestem kustoszem.
    > Mają coś nie BGA?

    Nie umiem odpowiedzieć, bo Mikrochipa znam ostatnio z tanich i dobrych
    elementów analogowych, przygodę z ich CPU zakończyłem na dsPICu33,
    z wielkim rozczarowaniem. Dla mnie BGA większe niż 3 rzędy kulek
    i tak oznacza moduły, więc niech się pan Trenz martwi. 10-warstwowe PCB
    to nie mój świat, ale nie pozwolę, by mi PCB ograniczało możliwości
    techniczne do prostych układów.

    Pozdrawiam, Piotr