  • Data: 2009-12-29 15:30:54
    Temat: Re: jakie max napiecie moze byc na wej. 7812?
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No właśnie ciężko powiedzieć jak będzie z obciążeniem, ale mam nadzieje,że
    > da radę.

    Nie byłym optymistą....

    > Na wszelki wypadek wrzuciłem 7815, trochę mu to da zapasu na samym spadku.
    > Pogrzebę za tymi przetwornicami. W sumie potrzebuję z 24zmiennego robić
    > 12-15 stalego/ 200-300mA i tak składałem mostek, stabilizator, kondensator
    > i działało, ostatnio gdzieś mi się sztuka przypaliła i zacząłem się
    > zastanawiać czy nie przesadziłem:)

    24V zmiennego, to znaczy, że co?? 24V amplitudy czy skutecznego? Typowo
    podaje się skuteczne napięcie... wówczas po wyprostowaniu dostaniesz z
    33V stałego!!!! To jest zbyt blisko napięcia maksymalnego... To 24V
    pochodzi zapewne z transformatora - to znaczy, że masz 24V przy
    znamionowym obciążeniu... "luzem" będzie więcej i spokojnie będziesz
    mógł przekroczyć 35V :(...
    Możesz dać "za mały" kondensator filtrujący, to przy wyższym prądzie
    tętnienia obniżą średnią wartość tego napięcia stałego, ale jak za jakiś
    czas wyschnie elektrolit, to całość przestanie działać :(...
    Możesz też dać kilka szeregowo połączonych stabilizatorów, ale dojdzie
    Ci parę pojemności... Jednak moc się rozłoży na większą ilość elementów
    (jednak 1W to IMHO maksimum dla TO-220, a i tak będzie bardzo gorący...)...

    > Tak czy inaczej, rzeczywiście wygląda na to, że kawałek alu trzeba dokręcać.
    > pozdrawiam

    To nie rozwiąże problemu napięcia wejściowego...

    Może lepiej dać te 2 elementy więcej??
    http://cache.national.com/ds/LM/LM1575.pdf

    To akurat przykład, układ nie jest idealny, no ale moc mu nie straszna,
    a do 40V wytrzymuje na wejściu (w wersji HV nawet 60...)... Ja bym
    jednak namawiał Cię na przetwornicę :)...

    Pozdrawiam
    Konop