eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjazda po łuku › Re: jazda po łuku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118
    .63.MISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: jazda po łuku
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <X...@l...net>
    <lw0jaua1koyo$.1i126u3z0c8yl$.dlg@40tude.net>
    <nhrub6$uhb$2@node2.news.atman.pl>
    <kp7c2ydejvy5.gpmjjusweazi$.dlg@40tude.net>
    <nhsggk$ga5$2@node2.news.atman.pl>
    <1h5pf7mzwd5uw.1ig16ugj3ykux$.dlg@40tude.net>
    <nht7lb$anp$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sun, 22 May 2016 23:58:12 +0200
    Message-ID: <4sp6jv1jy83w$.1qqhvuos5fxnj$.dlg@40tude.net>
    Lines: 93
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1463954329 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22829 89.77.179.152:11910
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5063
    X-Received-Body-CRC: 1571265381
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2582374
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 22 May 2016 23:17:27 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > W dniu 2016-05-22 o 22:59, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Sun, 22 May 2016 16:42:24 +0200, Liwiusz napisał(a):
    >>
    >>> W dniu 2016-05-22 o 15:13, Tomasz Pyra pisze:
    >>>> Dnia Sun, 22 May 2016 11:32:19 +0200, Liwiusz napisał(a):
    >>>>
    >>>>
    >>>>>> Ktoś kto nie potrafi wycelować samochodem między słupki na prawdę nie
    >>>>>> powinien wyjechać do ruchu.
    >>>>>
    >>>>> I zawsze trafiasz idealnie, bez cofnięć i poprawek?
    >>>>
    >>>> Oj tam od razu idealnie z 1-2cm odchylenia od osi miejsca parkingowego
    >>>> czasami mi się zdarza :)
    >>>
    >>> No ciekawe, ciekawe. Wnioskuję zatem, że jeździsz bardzo mało.
    >>
    >> Albo po prostu wiem w którą stronę kręcić kierownicą, żeby samochód
    >> pojechał tam gdzie chcę? :)
    >
    > Nie, to nie to. Powiedzenie "nie myli się ten, kto nic nie robi" jest
    > bardziej trafne niż się niektórym wydaje. Podobnie jak to, że
    > przekonanie o własnej nieomylności ma się tylko na początku edukacji w
    > danej dziedzinie.

    Nie o nieomylności tylko o pewnych założeniach.
    Jeśli chcę jeździć dobrze, to zakładam sobie pewne wymagania.
    Dla jednego kierowcy dobrze zaparkować to znaczy zaparkować byle jak, a
    inny kierowca może mieć wyższe wymagania wobec siebie samego.


    >
    >
    >> Plac manewrowy na egzaminie to abecadło.
    >> Kursant na kilka-kilkanaście godzin na kursie żeby opanować kilka banalnych
    >> i sformalizowanych manewrów.
    >> To nie jest nawet coś co ma się przydawać, a po prostu sprawdzić czy ktoś
    >> posiada to absolutne minimum umiejętności. Czy rozumie w którą stronę
    >> pojedzie samochód mając skręcone koła i jadąc tyłem.
    >> Jak tabliczka mnożenia na maturze.
    >
    > Nie twierdzę, że to łatwizna po miesiącu jeżdżenia. Ale nauka tego
    > niemal na linijkę, w sytuacji, gdy mamy do dyspozycji 20 godzin na cały
    > kurs, to jakaś pomyłka.

    Egzamin na placu manewrowym jest banalny.
    Na każdy manewr miejsca jest bardzo dużo i każde ćwiczenie wykonać jest
    bardzo łatwo.

    Czasy parkowania od linijki dawno minęły - obecnie samochód może stać
    jakkolwiek krzywo, byle tylko trafił między linie. Miejsca jest dużo.
    Jest to dużo prostsze niż manewry pod hipermarketem.

    Potrafiłbym zrozumieć gdyby ludzie oblewali to na egzaminie, bo są wtedy w
    takim stresie że nie wiedzą jak się nazywają, ale to nie jest cała prawda.
    Oglądałem ostatnio sporo kursów na PJ i wielu przyszłych kierowców którzy
    fafnasty raz walili w ten sam słupek i którzy sami nie potrafili zrozumieć
    co się dzieje, a dodatkowo instruktor nie potrafił wyjaśnić co się dzieje.

    Skutki tego są takie że mam wszystkie rogi samochodu porysowane i
    potrzaskane chociaż nigdy w nic sam nie wjechałem.

    > Tak naprawdę kursant powinien codziennie przez 20 dni wsiadać do
    > samochodu rano, wysiadać po południu, i przez cały czas jeździć - trochę
    > na mieście, trochę na wsi, po autostradzie, po szutrze, na różnych
    > dziwnych rondach i nietypowych sytuacjach, na parkingu przed
    > supermarketem, trochę na placyku. Wówczas można by powiedzieć, że kurs
    > rzeczywiście czegoś uczy.

    20dni*8h*100zł = 16000zł

    > Bo teraz to właściwie nie wiadomo po co jest - do egzaminu nie
    > przygotuje, realnej jazdy niewiele nauczy - de facto nauką jazdy są
    > pierwsze miesiące po odebraniu prawa jazdy (zakładając, że ktoś wówczas
    > w ogóle jeździ).

    I tak jest i tak będzie, bo to się nie da tak, żeby po kursie wychodził
    ukształtowany kierowca z doświadczeniem.

    To jest szersze pytanie o same założenia systemu, o to czy jeżdżenie
    samochodem to prawo czy przywilej.
    O to czy prawo jazdy powinni mieć tylko ludzie którzy potrafią jeździć, czy
    wszyscy chętni.
    Czy bezpieczeństwo ma polegać na umiejętnościach kierowczów, czy ma być
    zagwarantowane wyłącznie przez kontrolę przestrzegania przepisów których
    łamanie przyczynia się do powstania wypadków?

    Bo taki właśnie plac manewrowy to coś co obnaży dysfukcje motoryczne i
    poznwawcze u kandydata na kierowcę. Tam już wiadomo czy to jest ktoś kto
    będzie jeździł dobrze, czy miernie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: