eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci › Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Subject: Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <594e6373$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e75e6$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e9183$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594ebcee$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5950051d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59510a7c$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
    Date: Mon, 26 Jun 2017 18:18:38 +0200

    Źródłem jest Globar. Pod tą piękną nazwą kryje się zwykły sylit, na oko
    2mm średnicy i 3mm długości.
    Nie wiem, kto robi detektory. Obecnie stosuje się fotodetektory z
    tellurku kadmowo-rtęciowego (muszą być chłodzone azotem) lub
    piroelektryczne DTGS.
    Akwizycja jednego widma zajmuje około sekundy (bardzo z grubsza, zależy
    to od ustawionych parametrów). Standardowo zbiera się 16 albo 32 widma
    dla poprawienia stosunku sygnału do szumu. Jeśli próbka zawiera mało
    substancji to czasem i pół godziny, ale to rzadko.

    To widziałeś prawdopodobnie spektroskop na zakres widzialny. Żarówka nie
    działa w tym zakresie. A fotopowielacz na zakres średniej IR nie został
    dotychczas skonstruowany.

    > Też znam te układy. Ale czas pomiaru nie wynika tylko ze stosowania
    > rozwiązań mechanicznych. Drukarka laserowa też mechanicznie
    > przemiata(ła).

    Czas pomiaru wynikał z potwornej powolności detektora bolometrycznego.
    Szybkie detektory wtedy nie istniały.

    Żadnych siatek dyfrakcyjnych. Od kilkudziesięciu lat interferometr i pan
    Fourier.

    > No więc właśnnie nie zawsze w ułamku. Jak się bada widmo jakiej
    > żarówy czy innego płomienia, światła jest dość i możbna cyknąć
    > fotę w ułamku sekundy.

    Tak się robi w UV i widzialnym. Nazywa się to PDA (PhotoDiade Array)
    albo DAD (Diode Array Detector).

    P.P.