eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci › Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Subject: Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <594e4cdd$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e6373$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e75e6$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e9183$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594ebcee$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5950051d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
    Date: Mon, 26 Jun 2017 18:38:14 +0200

    > Mnie ta interpretowalność wydaje się trudna do pogodzenia ze swoistością.

    I wcale mnie to nie dziwi :-)
    Widmo IR można z grubsza podzielić na dwa zakresy. W zakresie 4000 do
    1500 cm^-1 występują drgania poszczególnych wiązań, ich częstotliwość
    zależy od otoczenia wiązania, więc dużo mówi o samym wiązaniu i jego
    sąsiedztwie. W tym zakresie interpretacja jest w miarę prosta. W
    zakresie 1500 do 600 cm^-1, często nazywanym fingerprintem, występują
    kombinacyjne drgania wielu wiązań, tu interpretacja jest trudniejsza,
    ale widmo jest bardzo charakterystyczne dla cząsteczki.

    P.P.