eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci › Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e75e6$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e9183$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594ebcee$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5950051d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59513875$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59516b89$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 26 Jun 2017 22:45:48 +0200

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > To jest rozciągające drganie C-H.

    Czyli jakiś propan-dupan z butli miałby podobnie?

    > Zginające C-H. Rozciągające C-O i drgania kombinacyjne, bo to rejon
    > fingerprint.

    Dzięki wielkie. Nie wiem ile bym musiał kombinować, by na to wpaść.

    > Bo inne jest otoczenie wiązań C-H.

    Czy jest więc tak, że przy shiftach w okolicy 3000 darmo szukać
    swoistości, należy barać pod uwagę tylko ten obszak, który został
    określony jako "fingerprints"?

    > W tym rejonie są drgania interpretowalne w prosty sposób i kombinacyjne.

    A jak to wygląda dla substancji bardziej złożonych od alkoholi? Jakieś
    cukry, aminokwasy, czy nawet białka albo inne podobnej wielkości
    cząsteczki? Jest szansa, że odróżni się jedno takie odróżni od drugiego?
    Albo nawet pozna skład mieszaniny, mając fingerprintsy składników?
    Widma emisyjne mają ostre prążki, których zestaw jest charakterystyczny
    dla danego pierwiastka. Dlatego łatwo poznać z czego zrobiona jest
    jakaś mgławica odległa o miliony lat świetlnych. Tu mam coś w próbówie,
    ale maksima jakieś takie porozmywane, jedno nachodzi na drugie. Da się?

    > Tak, charakterystycznego dla alkoholi drgania O-H. A właściwie dwóch
    > pasm, bo osobno wychodzą zasocjowane i niezasocjowane (wiązaniami
    > wodorowymi).

    Ale to już jest mało fingerprintsowate? Dobrze rozumiem?

    --
    Jarek