eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci › Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Subject: Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <594ebcee$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5950051d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59513875$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59516b89$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <595177c7$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59525930$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
    Date: Tue, 27 Jun 2017 20:00:47 +0200

    > Jednak z jakiegoś powodu wymieniony zakres nazwano "fingerprints".
    > Ja to zrozumiałem w ten sposób, że poza nim są oczywiste oczywistości.
    > Na przyład takie, że mamy do czynienia z wiązaniami C-H i łańcuchami
    > węglowodorowymi. Jeśli zatem chciałbym badać miksturę alkoholi, kwachów
    > organicznych i innych aldehydów, to i tak wiem, że te drgawy w okolicach
    > 3000 będą, i że jedne do drugich podobne. Ale więcej mam szansę się
    > dowiedzieć z przedziału 600-1500 -- tak to zrozumiałem. Bardzo źle?

    Fingerprint jest charakterystyczny dla konkretnego związku, można
    porównać z katalogiem widm. Przy analizie widma nieznanego związku
    interpretuje się poszczególne sygnały.
    Nigdy nie bawiłem się w analizę mieszanin spektroskopią IR. Są do tego
    lepsze sposoby.

    > Ponadto intuicja mi mówi, że całość informacji powinny nieść szczyty.
    > Czy możliwa jest sytuacja, że dwie różne substancje czy mikstury będą
    > miały takie same szczyty, ale doliny między nimi wystąpią w innym
    > kształcie? A, jeszcze jedno -- co jest nietentetges w cukrach, że
    > gorzej z nimi niż z aminokwasami?

    Narysuj sobie wzory kilku cukrów, zlekceważ hydroksyle, które wyjdą jako
    jedna wielka góra, zobaczysz, że to co zostało jest bardzo podobne.
    Zresztą widma aminokwasów też piękne nie są.

    P.P.