  • Data: 2017-02-27 20:35:10
    Temat: Re: kabelkologia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-02-27 10:44, J.F. wrote:

    >Kupiłe niedawno "z koszta" powerbanka. W Auchan bodaj.

    Tez wlasnie kupilem w carrfurze ... o, nawet udalo sie rozebrac.

    >Ponieważ mam czym, to zmierzyłem pojemność. 2x mniejsza. Wydłubałem
    >18650 i sprawdziłem, pojemność 70% deklarowanej na obudowie baterii.
    >Czyli chiński badziew.

    W srodku 18650, jakiej pojemnosci to nie napisali/schowali, ale IMO
    2Ah to nic dziwnego.

    Moze zmierze ile ma naprawde ... mierzyles pojemnosc ogniwa, czy na
    wyjsciu 5V ?

    Bo tu jest takie drobne naciaganie - kupuje czlowiek powerbank 5V 2Ah,
    to sie spodziewa, ze moze z tych 5V 2A przez godzine ciagnac.
    No powiedzmy 0.5A przez 4h.

    Tymczasem te 2Ah to pojemnosc ogniwa w srodku, o napieciu 4.2-3.3V ...
    w sumie, to nie takie drobne to naciaganie :-)

    >Dalej oszukują i co gorsza nie ma z tym jak walczyć bo panienki od
    >reklamacji nie rozumieją ani słowa z wyjaśnienia dlaczego oddaje.

    A co tam walczyc - nie ma deklarowanej pojemnosci, panienka powie, ze
    odesle do serwisu :-)

    >Kupiłe kilka podrobionych ogniw BL-5C do GPSa co, skubany, nie chce
    >sie popsuć i trzeba używać. Ponieważ działał na nich jakoś
    >zastanawiająco krótko to rozebrałem taką baterię. W środku pół
    >obudowy wypełnione papierem. Po mailu do sprzedawcy dowiedziałem się
    >że to w nowej technologii, ta bateria. Papierowo-jonowa, zapewne.

    Papier to polimer :-)
    To ja mam wiecej szczescia do baterii :-)

    >Jeszcze nie trafiłem na baterię - zamiennik o pojemności
    >zdeklarowanej, a często mierzę z czystej ciekawości. Obecnie spotykam
    >takie co mają 50% napisu na obudowie.

    A jak sie ma do fabrycznych ?

    Bo kiedys taka moda - fabryka dala np 800mAh, a Chinczyk bez kozery
    napisze 1000, 1200, 1500, 2000, 3000, 4000 ...
    Teraz juz takiej przebitki na allegro nie widze - raczej nie napisza
    wiecej niz 1000.
    Ile ma naprawde to inna sprawa.

    >Na jednej z nowych baterii kolega znalazł podwójną nakleję, tylko ta
    >pod spodem byla wyraźnie ze śladami od klapki. Rrefu-k*rwa-bished.
    >Sprzedawca okazał się jednak uczciwy i w celu otarca łez podesłał
    >inną rownież z podwójną naklejką i równie nie działającą.

    Ale jest tez masa fabrycznie nowych.

    >Potem miał z resztą duże pretensje że on dopłaca do interesu a mu
    >negatywa wystawili.

    Ciekawostka dla mnie to karty pamieci/pendrive oszukane.
    Ze tam Chinczyk oszukal to nie dziwne.
    Ale ze Polak na Allegro to sprzedaje, sprzedaje, troche negatywow
    zbiera, ale pozytywow ma znacznie wiecej ... ludzie nie umieja
    sprawdzic, czy moze faktycznie 90% ma duza pojemnosc ? :-)

    >A pewno. "Najlepszy kabel do ładowania". Podpinam a tam napięcie
    >ląduje w okolicy 2V @ 1A. Pisze do sprzedawcy a sprzedawca na to że
    >"kontrolują jakość oscyloskopami". No no.

    Ale mowa byla o dlugosci.

    Kupujesz 1m i dostajesz 80cm ? Byle cos urwac ?

    >3A->0.5A to nie jest uwzględnianie. To jest oszustwo grubego kalibru.

    Ale co ogranicza - ladowarka, czy kabelek ?

    >Rownie częste jest rownież "producent tak opisał produkt" dzieki
    >czemu można kupić kamery 1080@60 z rodzielczością VGA.

    No wiesz, jak sprzedajesz setki artykulow fabrycznie zapakowanych, to
    w zasadzie nie wiesz.

    Bywa.
    Ale w tekscie tez zle opisany ?

    J.