    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kamera bezprzewodowa - przeróbka
    Date: Fri, 12 Feb 2010 10:22:20 +0100

    s_13 schrieb:

> [...]
    >
    > "Promieniowanie IR o malej mocy jest generalnie nieszkodliwe. Chyba,
    > ze wiazka
    > promieniowania jest skupiona (skolimowana)i trafia do oczu. Nie wiem
    > jaka
    > jest rozbieznosc wiazki emitowanej przez diode - jesli kilkanascie
    > stopni
    > lub wiecej (a tak zwykle bywa) to nie ma sprawy."
    >
    > więc raczej nie ma obaw, szczególnie, że chodzi o monitoring w nocy,
    > kiedy dziecko śpi, i z dalszej odległości, więc światłem rozproszonym.
    >
    > a wracając do tematu, to znalazłem takiego gotowca:
    cz_podczerwien_ir_do_kamer_dvr_led.html
    > czy to dałoby radę? nie jestem wymagający,max odległość do przedmiotu
    > oświetlanego 3m...

    Niestety dr Adamowicz ma rację, ale nie całkiem. Kwestia definicji
    "małej mocy". Dzisiejsze IR-LEDy, nawet te nie tak drogie mają moc
    całkiem nie małą. Poza tym struktura jest bardzo mała (duża gęstość
    mocy) i coponiektóre LEDy mają w tym miejscu hotspot z prawie 50% mocy
    LEDa. Ale jak masz kamerę dość daleko, to ok. Gęstość mocy maleje
    kwadratowo z odległością. Tylko wolę dmuchać na dmuchane. Moi znajomi
    ustawili kamerę na krawędzi łóżeczka tak, że dzieciak patrzył na nią z
    odległości kilku cm. Jak zmierzyłem gęstość mocy, to wyskoczyło
    15mW/cm^2. Prawie 2x max. dozwolonej. Na szczęście przestraszyli się i
    przerobiliśmy to na oświetlenie pośrednie (reflektor na sufit, kamera
    bez oświetlenia). Musiałem kiedyś to wszystko liczyć i mierzyć dla
    dopuszczenia naszego ustrojstwa przez NASA i RKA Energia, tak że jestem
    trochę obeznany w temacie.
    Co do tego oświetlacza to jest pewnie ok, ale ja bym robił samemu.
    Ewentualnie zobacz u Conrada. Tam są takie małe lampki z 15 LEDami. U
    nas po 9.90EUR, więc powinno być w podobnej cenie, jak to z allegro, a
    ma obudowę.

    Waldek