  • 1. Data: 2010-02-11 14:50:16
    Temat: kamera bezprzewodowa - przeróbka
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    witam
    użytkuję taki oto zestawik do monitoringu dziecka:
    http://www.emmerson-baby.com/baby_monitory_cam270.ht
    problem polega na działaniu pod IR, sprawdza się na bliskie odległości
    (kamera na brzegu łóżeczka), natomiast chciałbym mieć ogląd na cały
    pokój i diody nie dają rady oświecić na odległośc większą niż 1,5
    -2m...
    czy zwiększenie ilości diod IR (ewentualnie dodatkowy reflektorek IR)
    poprawi sprawę?
    może wymiana na świecące mocniej, ale pod węższym kątem?
    czy nakładki skupiające na ledy nadają się na diody IR?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-02-11 18:07:40
    Temat: Re: kamera bezprzewodowa - przeróbka
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    s_13 pisze:
> [...]
    > może wymiana na świecące mocniej, ale pod węższym kątem?
    > czy nakładki skupiające na ledy nadają się na diody IR?

    konieczne doświetlenie, albo inna kamera. jak ktoś napisał na tej grupie
    parę miesiecy temu o podobnej kamerze "...przecież ona jest ślepa jak
    kura!"
    ToMasz

  • 3. Data: 2010-02-11 21:04:23
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    s_13 wrote:

> [...]
    > poprawi sprawę?
    > może wymiana na świecące mocniej, ale pod węższym kątem?

    tym to oświetlisz mniejszy spot, ale na dalszą odległość.

    > czy nakładki skupiające na ledy nadają się na diody IR?

    zapomnij.

    Masz w sumie 2 możliwości.
    1. nabyć drogą zakupu gotowe lampy IR w ilościach kilka i rozparcelować je
    po pokoju by rozświetlić to, co chcesz.
    2. Kupić mocną lampę (drogo!), albo ją zrobić. Tutaj już się parę razy
    przewijało. Najłatwiej wziąć wiaderko LEDów IR, do tego płytkę 100x160mm i
    upchać tyle, ile wlezie. Jak masz zbyteczny zasilacz do PCta, to masz też
    zasilanie tego. Diody łączycz szeregowo w paczki po 7 lub 8, do tego opornik
    szeregowy. Każdą taki blok (diody + rezystor) łączysz równolegle. Jak
    weźmiesz 32x8 diod z prądem ustawionym na 50mA/blok, to wystarczy, by
    oświetlić dość duży pokój. Tylko z IR musisz uważać i oświetlać wyłącznie
    pośrednio (lampa w kierunku sufitu). Już te małe lampki z twojego
    monitoringu są niebezpieczne. Nawiasem mówiąc, jest ona sprzedawana
    bezprawnie, bo w instrukcji obsługi brak odpowiedniego ostrzeżenia
    (oświetlenie IR podpada pod EN60825). Oświetlenie IR nie powoduje reakcji
    źrenicy i może doprowadzić do lokalnego przegrzania siatkówki oka i w
    efekcie do trwałego oślepienia. Norma stanowi max. gęstość mocy
    promieniowania w zakresie near-IR ok. 8mW/cm^2 (jedna dioda lub grupa diod w
    małej odległości kątowej od siebie). To nie jest dużo. W szczególności
    montując kamerę na krawędzi łóżeczka nie możesz zapobiec, że szkodnik
    podciągnie się na krawędzi i będzie się gapił w stronę kamery przez dłuższy
    czas. A gęstość mocy ponad 8mW/cm^2 osiągnąłem jedną sztuką SFH484 z
    odległości 5cm.

    Waldek

  • 4. Data: 2010-02-11 22:42:56
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > podciągnie się na krawędzi i będzie się gapił w stronę kamery przez dłuższy
    > czas. A gęstość mocy ponad 8mW/cm^2 osiągnąłem jedną sztuką SFH484 z

    też miałem wątpliwości, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, więc zanim
    zakupiłem ten sprzęcik, to zasięgnąłem opinii najlepszego, moim
    zdaniem, źródła, napisałem maila z zapytaniem do Instytutu
    Mikroelektroniki i Optoelektroniki na Politechnice Warszawskiej,
    odpisał dr Adamowicz, zacytuję:

    "Promieniowanie IR o malej mocy jest generalnie nieszkodliwe. Chyba,
    ze wiazka
    promieniowania jest skupiona (skolimowana)i trafia do oczu. Nie wiem
    jaka
    jest rozbieznosc wiazki emitowanej przez diode - jesli kilkanascie
    stopni
    lub wiecej (a tak zwykle bywa) to nie ma sprawy."

    więc raczej nie ma obaw, szczególnie, że chodzi o monitoring w nocy,
    kiedy dziecko śpi, i z dalszej odległości, więc światłem rozproszonym.

    a wracając do tematu, to znalazłem takiego gotowca:
    http://sklepy.allegro.pl/item873545155_c15_doswietal
    cz_podczerwien_ir_do_kamer_dvr_led.html
    czy to dałoby radę? nie jestem wymagający,max odległość do przedmiotu
    oświetlanego 3m...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-02-12 06:51:31
    Od: "Andrzej K" <k...@x...wp.pl>

    Wyrazy wspólczucia dla dziecka teraz i w następnych latach.
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-02-12 07:54:39
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej K" <k...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Wyrazy wspólczucia dla dziecka teraz i w następnych latach.
    > Andrzej

    Popieram. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.

    Chyba, że dziecko jest chore, krztusi się, ale wtedy i tak możesz nie
    zdążyć.

  • 7. Data: 2010-02-12 09:19:00
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 12 Lut, 07:51, "Andrzej K" <k...@x...wp.pl> wrote:
    > Wyrazy wspólczucia dla dziecka teraz i w następnych latach.
    > Andrzej

    a z powodu?

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-02-12 09:22:20
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    s_13 schrieb:

> [...]
    cz_podczerwien_ir_do_kamer_dvr_led.html
    > czy to dałoby radę? nie jestem wymagający,max odległość do przedmiotu

    Niestety dr Adamowicz ma rację, ale nie całkiem. Kwestia definicji
    "małej mocy". Dzisiejsze IR-LEDy, nawet te nie tak drogie mają moc
    całkiem nie małą. Poza tym struktura jest bardzo mała (duża gęstość
    mocy) i coponiektóre LEDy mają w tym miejscu hotspot z prawie 50% mocy
    LEDa. Ale jak masz kamerę dość daleko, to ok. Gęstość mocy maleje
    kwadratowo z odległością. Tylko wolę dmuchać na dmuchane. Moi znajomi
    ustawili kamerę na krawędzi łóżeczka tak, że dzieciak patrzył na nią z
    odległości kilku cm. Jak zmierzyłem gęstość mocy, to wyskoczyło
    15mW/cm^2. Prawie 2x max. dozwolonej. Na szczęście przestraszyli się i
    przerobiliśmy to na oświetlenie pośrednie (reflektor na sufit, kamera
    bez oświetlenia). Musiałem kiedyś to wszystko liczyć i mierzyć dla
    dopuszczenia naszego ustrojstwa przez NASA i RKA Energia, tak że jestem
    trochę obeznany w temacie.
    Co do tego oświetlacza to jest pewnie ok, ale ja bym robił samemu.
    Ewentualnie zobacz u Conrada. Tam są takie małe lampki z 15 LEDami. U
    nas po 9.90EUR, więc powinno być w podobnej cenie, jak to z allegro, a
    ma obudowę.

    Waldek

  • 9. Data: 2010-02-12 09:42:12
    Od: s_13 <s...@i...pl>

  • 10. Data: 2010-02-12 09:50:46
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > bez oświetlenia). Musiałem kiedyś to wszystko liczyć i mierzyć dla
    > dopuszczenia naszego ustrojstwa przez NASA i RKA Energia, tak że jestem

    jeśli mógłbyś coś doradzić, jak zrobić to oświetlenie pośrednie, tzn,
    jakie moce dobrać, ile punktów, takie konkretne rozwiązania, to byłbym
    bardzo wdzięczny... :-)
    bo nie chcę kupować czegoś co potem okaże się niewystarczające lub
    zbyt mocne
    pokój to jakieś 3,2x3,2m

    > Co do tego oświetlacza to jest pewnie ok, ale ja bym robił samemu.

    w sumie powinno wyjść dużo taniej, ale jak dodam jeszcze płytki,
    wytrawianie i lutowanie, to dodatkowe koszty no i w moim wykonaniu z
    estetyką będzie średnio... :-)

    > Ewentualnie zobacz u Conrada. Tam są takie małe lampki z 15 LEDami. U
    > nas po 9.90EUR, więc powinno być w podobnej cenie, jak to z allegro, a
    > ma obudowę.

    to fajne jest, tylko jakie pasmo: 880 czy 940? i czy jeden sobie
    poradzi w ww pokoju skierowany w sufit (biały)?

    pozdrawiam
    s_13