  • Data: 2015-07-28 15:31:39
    Temat: Re: kids react to walkmans
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości
    6974.pdf

    >Napęd elektryczny, ciekawe, jak stabilny.
    >W sumie PD nie dla patentów to robił, więc można jednak przedstawić
    >to prościej. Edison musiał chyba udowodnić, że był pierwszy, więc ze
    >szczegółami, bo napisać wyciąłem kółko i porysowałem wałek, to każdy
    >może.

    Tam na poczatku jest "have invented certain new and useful Improvement
    in Phonographs"

    Czyzby to nie pierwszy patent ?

    Bo dzis by go za taki dokladny opis op* - nie ma byc dokladnych
    rysunkow, ma byc
    "naped walka - np elektryczny, pneumatyczny, sprezynowy"..

    Choc w pierwszym claim stoi chyba, ze usprawnieniem jest tenze
    elektryczny naped.
    A tych claimow jest 28 ...

    >Myślę, że warto by powtórzyć serię, by dzieciakom dać jakieś pojęcie,
    >jak to wszystko działa(ło). BiL(+T), Rexia, masowo powtarzali, mogli
    >by powtórzyć też inne.

    Powtorzyc nie zaszkodzi ... ale pokazac im jak dzialalo ... co ? Nie
    widzieli walkmana, nie widzieli gramofonu.

    Owszem, mozna pokazac ciekawa metode zapisu dzwieku, alternatywna do
    ipada :-)

    J.