    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: kids react to walkmans
    <moeip3$atm$1@news.vectranet.pl> <mogqnj$dru$1@node2.news.atman.pl>
    <mov8or$b1d$1@news.vectranet.pl>
    <55b32f1b$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <55b64e15$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mp5o45$ai2$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mp618g$jsb$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55b69d81$0$2191$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mp7kbp$4hs$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mp7q5e$aag$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mp81s3$i01$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Tue, 28 Jul 2015 16:25:15 +0200

    ACMM-033 napisało:

    > Monofoniczne miały tak od 8 do 12 nawet. A wiem, że iektórzy, nie
    > wiedzieć po co, kładli dla dociążenia, dużą monetę na główce i ryło
    > to płytę jak się masz.

    Wiadomo po co. Obciążenie kładło się wtedy, gdy płyta była już zryta
    i przeskakiwała. Pomagało.

    > Jeśli był montaż, to kulała zatem reżyseria.

    Kulała. Naiwnym jest sądzić, że genialny reżyser na kamieniu się rodzi.
    Do pewnych rzeczy dochodzi się długo, i nie robi się tego samemu, trzeba
    podpatrywać wzorce u innych. Dobrze jest popatrzeć sobie choćby na
    "Pancernik Potiomkin" -- o film chodzi, nie o okręt. Słusznie dzisiaj
    wskazywany jako przykład odkryć wielu technik reżyserskich, po raz
    pierwszy tam właśnie zastosowanych przez Eisensteina. Ale też nie sposób
    nie zauważyć, że pierwsze piętnaście minut filmu służy tylko przekazaniu
    tego, że marynarze nie chcą jeść zupki. Przez lata zmienia sie sposób
    obrazu przez widza.

    --
    Jarek