eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikakids react to walkmans › Re: kids react to walkmans
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: kids react to walkmans
    References: <X...@l...net>
    <moeip3$atm$1@news.vectranet.pl> <mogqnj$dru$1@node2.news.atman.pl>
    <mov8or$b1d$1@news.vectranet.pl>
    <55b32f1b$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <55b64e15$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55b65d8a$0$27523$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mp7k0r$45v$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mp7oer$8ll$1@node2.news.atman.pl> <mpbcma$m3h$1@usenet.news.interia.pl>
    Organization: : : :
    Date: Wed, 29 Jul 2015 23:36:18 +0200
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 57
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1438205778 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27514 77.253.217.116:22283
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:684105
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Adam napisał:

    > Się mnię przypomniało.
    > W końcówce podstawówki (chyba VII klasa, raczej nie VIII) historia dla
    > mnie (i większości) to był spis dat i zdarzeń oraz nazwisk. Nikt tego
    > nie lubił, podobnie jak geografii. Wydaje mi się, że dużą "zasługę" w
    > tym mieli nauczyciele.

    Obstawiam, że jednak podręczniki. Jak sobie te książki przypomnę --
    toż ja bym musiał mieć ciężkiego kaca żeby w tak nudny sposób pisać.
    Szkolne podręczniki do historii miały narracje taką, że w książce
    telefonicznej akcja zdaje się być bardziej urozmaiconą.

    > W każdym razie historyczka się mocno rozchorowała. Przyszedł nauczyciel
    > na zastępstwo. Pytanie: co mieliście ostatnio. Odpowiedź, że coś o
    > jakimś "Chrobrym". Ktoś podał jakieś nazwisko, ktoś inny jakąś datę.
    > Nauczyciel pyta, dlaczego stało się tak, a nie inaczej. My nie
    > rozumiemy: no bo tak pisze w podręczniku.
    > Facet cofnął się troszkę, później doszedł do Mieszka, opowiedział,
    > dlaczego wziął za żonę Dobrawę, dlaczego wziął chrzest z rąk czeskich,
    > a nie niemieckich. Wszyscy słuchali z autentycznie otwartymi gębami -
    > zresztą facet mówił niezwykle ciekawie i anegdotycznie. Później, za
    > jakiś tydzień, zdarzyło się nawet, że chory kolega, mający parę dni
    > zwolnienia, specjalnie przyszedł tylko na historię.

    W liceum na nagłe zastępstwo z biologii przysłali nam nauczyciela od
    geometrii (taki żem miał przedmiot nauczania). Myślimy sobie -- albo
    zrobi konsultacje z geometrii, albo posiedzi trochę i da zająć się
    swoimi sprawami. A ten pyta o to, co było ostatnio i co powinno być
    teraz. I trzasnął nam taki wykład z biologii, że wszystkim szczęki
    (znaczy się żuchwy) poopadały. Już nie pamiętam, czy to była anatomia
    człowieka, cykl rozwojowy mszaka, czy inna genetyka lub biochemia.
    Zrobił to lepiej od wszystkich biologów z jakimi kiedykolwiek miałem
    do czynienia. Po lekcji go pytamy, co on tak z tą biologią -- a on, że
    może równie dobrze porwadzić lekcje z każdego przedmiotu, z wyjątkiem WF.

    Dobra to ilustracja do niedawnej dyskusji na temat tego, jak "zbędne
    rzeczy" nauczane w szkole "absorbują zasoby intelektualne i pamięciowe".
    To był jeden z najlepszych nauczycieli w ogóle (niektórzy z powyższej
    historyjki odgadną Jego nazwisko), ale nie znaczy to, że ten wzorzec
    jest niedościgniony -- jak się chce, to można.

    Jarek

    PS
    Mój licelany nauczyciel analizy matematycznej skończył (również) Akademię
    Sztuk Pięknych. Wydział malarstwa sztalugowego bodajże.

    A, jeszcze jedno -- w ostatniej klasie szkoły podstawowej na historii
    były rewolucje i inne powstania. Chrobry czy też Mieszko był w pierwszym
    roku nauczania, czyli w klasie szóstej. Jeśli nauczyciel wywiódł historię
    powsztań wielkopolskich od Bolesława Chrobrego i Mieszka Pierwszego, to
    tym bardziej zasłużył sobie na szasunek.

    --
    Architektura jest geometrią stosowaną do budownictwa.
    -- Hugo Steinhaus

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: