  • Data: 2019-09-18 23:43:58
    Temat: Re: klawiatury membranowe
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam na myśli zrobienie jej sobie w płytkarni. Opis czarny na białej
    > soldermasce, czy jak tam sobie zażyczysz. I plexi na wierzch.
    >
    > A kontroler to bym standardowo brał PSOC5LP, masz kilkadziesiąt kanałów
    > dotykowych i program do projektowania klawiatur -- gotowe buttony,
    > slidery itp.

    No tak, o tym pisaliśmy. PCB z polami dotykowymi od przodu, od tyłu chip
    + złącze. Na przodzie samoprzylepna folia z grafiką, plexi już
    niepotrzebne. Ja tam mam 9 przycisków, więc żadne tam slidery nie będą
    użyte.

    Ale pozostaje pytanie o pewność działania. Żadne przypadkowe
    uruchomienia w razie burzy itp. są niedopuszczalne.
    Co prawda wejście w menu jest przez hasło, no ale już raz miałem problem
    z burzą i klawiaturą ( pod wpływem pobliskiego pioruna "przestawił" się
    bit w MCU włączający podciąganie rezystorami wejść klawiatury. No i
    tylko dzięki hasłu urządzenie nie zaczęło wariować. Oczywiście teraz
    daję rezystory fizyczne :) - i nie mogę sobie pozwolić na najmniejsze
    ryzyko nawet. Jak przycisk się zepsuje i nie będzie działał to chuj z
    nim - osobnik zdemontuje i przywiezie do naprawy. Ale przypadkowe
    uruchomienia mogłyby mnie drogo kosztować...