    From: sundayman <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: klej termoprzewodzący
    Date: Sat, 26 May 2012 17:38:46 +0200

    > Kombinujesz jak koń pod górę. Weź cienki laminat. Zrób projekt ścieżki w
    > formie meandra. Jak puścisz`przez takie coś prąd o odpowiednim natężeniu to
    > się będzie grzało. Jak bardzo załatwisz prostym regulatorem temperatury. Nie
    > wspomnę że są tak zrobione maty grzejne do podłogówki. Drogie to ale
    > cieniutkie. Przykleisz takie coś silikonem albo taśmą dwustronną do
    > przyklejania do procesorów radiatorów i masz załatwione.

    Idea ciekawa, ale w praktyce to nie wiem...
    Weźmy tak - bok LCD ma 50x7mm. Zakładając ścieżkę 0.2mm, bo tyle bez
    problemu zrobią w płytkarni dowolnej, i taki sam odstęp, to zmieści się
    na niej z 15 ścieżek o długości 50mm, czyli max. 750mm.

    Jak tutaj

    http://circuitcalculator.com/wordpress/2006/01/24/tr
    ace-resistance-calculator

    można wyliczyć, to dla laminatu 35um rezystancja tego będzie w okolicy
    1.8 ohm.
    Łączymy takie 4 szeregowo, co nam daje 7.2 ohm.
    Czyli dla zasilania 12V mamy 1.6A.

    Dla podniesienia temperatury o 20 st (z -20 do 0 powiedzmy) potrzeba by
    było o ile dobrze liczę 2.8A.

    Nie wiem czy dobrze policzyłem... Ale o ile pomysł jest prosty do
    wykonania, to obawiam się, że zastosowanie miedzi do grzania jest słabym
    pomysłem... Hm.