  • 1. Data: 2012-05-26 01:55:30
    Temat: klej termoprzewodzący
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    W walce o podgrzewanie LCD (parę postów niżej) postanowiłem
    zrobić sobie "podgrzewacz" z rezystorów drutowych 5W.
    Ot kilka takich połączonych szeregowo, dobranych tak, żeby wydzielało
    się w nich tak 50% ich mocy nominalnej.

    Ale, żeby jakoś ogrzać ten cholerny LCD, muszę dać je w kawałku rurki
    miedzianej, przyklejonej do metalowej ramki wyświetlacza.
    Pod nim, patrząc od spodu. Mam nadzieję że jakoś się to ciepło rozejdzie...

    No ale muszę tą rurkę jakoś przykleić, czyli potrzebny klej
    termoprzewodzący metal-metal. Jednocześnie dość mocny, żeby mi ta rurka
    nie odpadła.

    Dobrze by było też, żeby nie w cenie srebra zmieszanego ze złotem....

    Wiecie coś o czymś się nadającym ?

  • 2. Data: 2012-05-26 11:09:20
    Temat: Re: klej termoprzewodzący
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 26.05.2012 01:55, sundayman wrote:
    > No ale muszę tą rurkę jakoś przykleić, czyli potrzebny klej
    > termoprzewodzący metal-metal. Jednocześnie dość mocny, żeby mi ta rurka
    > nie odpadła.
    [...]
    > Wiecie coś o czymś się nadającym ?
    Ja ostatnio do zrobienia grzałki użyłem drut oporowy i "klej
    wysokotemperaturowy 1200*C" (któryś z najtańszych z allegro) - taka
    szara masa cementopodobna.

    Michoo

  • 3. Data: 2012-05-26 12:00:14
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ja ostatnio do zrobienia grzałki użyłem drut oporowy i "klej
    > wysokotemperaturowy 1200*C"

    A to nie jest przypadkiem taki do uszczelniania kominkow? Bo on jest
    bardzo kruchy, a przewodnictwo cieplne nie jest w nim najwazniejsze.
    Ja bym dal drut oporowy na mice wokol ramki i zapackal silikonem
    bezoctowym. Tam nie potrzeba szczegolnie wysokich temperatur, a i mocy
    nieduzo, zeby w zimie LCD banglal zwawo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2012-05-26 14:09:37
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 26.05.2012 12:00, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Powitanko,

    > A to nie jest przypadkiem taki do uszczelniania kominkow?
    Wg opisu do naprawy układów wydechowych.

    > Bo on jest
    > bardzo kruchy, a przewodnictwo cieplne nie jest w nim najwazniejsze.
    Dość kruchy, ale nie "bardzo" a przewodnictwo wyższe od silikonu
    (chociaż dla podgrzewania lcd i silikon do +300 wystarczy a będzie ze 2
    razy tańszy.

    Michoo

  • 5. Data: 2012-05-26 15:19:52
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > bezoctowym. Tam nie potrzeba szczegolnie wysokich temperatur, a i mocy
    > nieduzo, zeby w zimie LCD banglal zwawo.

    koncepcja ciekawa, ale pojawia się problem miki :) Skąd to wziąć w
    jakiejś postaci sensownej ?
    Najlepszy byłby taki drucik od razu w czymś, ale jakoś nie kojarzę...

    Są niby kable grzewcze na 24V, ale obawiam się, że to będzie za grube,
    słabo się wygina i moc za mała na takim odcinku (dookoła LCD to będzie
    24 cm jakoś...

  • 6. Data: 2012-05-26 15:24:56
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Zmierzyłem - obwód ramki LCD to 28 cm, 7mm wysokości.

    A może gdzieś widzieliście takie cienkie kabelki grzewcze na 24V ?

  • 7. Data: 2012-05-26 15:31:34
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    A może coś takiego ?

    http://allegro.pl/kabel-grzewczy-grzejny-root-therm-
    160-24v-akwa-i2368671803.html

    tylko czy taki kabelek można sobie pociąć na odcinki i jakoś podłączyć
    potem ?

  • 8. Data: 2012-05-26 16:24:04
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    sundayman <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    160-24v-akwa-i2368671803.ht
    > ml
    >
    > tylko czy taki kabelek można sobie pociąć na odcinki i jakoś podłączyć
    Kombinujesz jak koń pod górę. Weź cienki laminat. Zrób projekt ścieżki w
    formie meandra. Jak puścisz`przez takie coś prąd o odpowiednim natężeniu to
    się będzie grzało. Jak bardzo załatwisz prostym regulatorem temperatury. Nie
    wspomnę że są tak zrobione maty grzejne do podłogówki. Drogie to ale
    cieniutkie. Przykleisz takie coś silikonem albo taśmą dwustronną do
    przyklejania do procesorów radiatorów i masz załatwione.

  • 9. Data: 2012-05-26 17:38:46
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > cieniutkie. Przykleisz takie coś silikonem albo taśmą dwustronną do
    > przyklejania do procesorów radiatorów i masz załatwione.

    Idea ciekawa, ale w praktyce to nie wiem...
    Weźmy tak - bok LCD ma 50x7mm. Zakładając ścieżkę 0.2mm, bo tyle bez
    problemu zrobią w płytkarni dowolnej, i taki sam odstęp, to zmieści się
    na niej z 15 ścieżek o długości 50mm, czyli max. 750mm.

    Jak tutaj

    http://circuitcalculator.com/wordpress/2006/01/24/tr
    ace-resistance-calculator

    można wyliczyć, to dla laminatu 35um rezystancja tego będzie w okolicy
    1.8 ohm.
    Łączymy takie 4 szeregowo, co nam daje 7.2 ohm.
    Czyli dla zasilania 12V mamy 1.6A.

    Dla podniesienia temperatury o 20 st (z -20 do 0 powiedzmy) potrzeba by
    było o ile dobrze liczę 2.8A.

    Nie wiem czy dobrze policzyłem... Ale o ile pomysł jest prosty do
    wykonania, to obawiam się, że zastosowanie miedzi do grzania jest słabym
    pomysłem... Hm.

  • 10. Data: 2012-05-26 18:12:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > Nie wiem czy dobrze policzyłem... Ale o ile pomysł jest prosty do
    > wykonania, to obawiam się, że zastosowanie miedzi do grzania jest
    > słabym pomysłem... Hm.

    Jeden z moich dalszych sąsiadów produkuje układy w technice
    grubowarstwowej na podłożu ceramicznym. Robi w ten sposób całe
    PCB i montuje powierzchniowo elementy aktywne, ale może też
    zrobić jeden wielki opornik o wymaganych wymiarach i rezystancji.
    Albo nawet kilka oporników, żeby regulować moc. Chyba mawet
    pokazywał mi takie grzałki do podobnego zastosowania.

    --
    Jarek