  • 1. Data: 2016-11-06 12:44:04
    Temat: klucz z PNP
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Klucz z tranzystora PNP z kolektorem do masy a obciażenie przekaźnik
    od emitera do plusa to chyba nie bardzo po bożemu co?

    http://piterpro.private.pl/img/tranzystor_pnp.jpg

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 2. Data: 2016-11-06 12:46:35
    Temat: Re: klucz z PNP
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    może to powsko-angielski dżołk, trzeba by zapytać specjalistów po pw...

  • 3. Data: 2016-11-06 13:24:53
    Od: kasik <k...@s...pl>

    > Klucz z tranzystora PNP z kolektorem do masy a obciażenie przekaźnik
    > od emitera do plusa to chyba nie bardzo po bożemu co?
    >
    > http://piterpro.private.pl/img/tranzystor_pnp.jpg

    Why not???

  • 4. Data: 2016-11-06 13:42:44
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    PiteR wrote:

    > Klucz z tranzystora PNP z kolektorem do masy a obciażenie przekaźnik
    > od emitera do plusa to chyba nie bardzo po bożemu co?
    >
    > http://piterpro.private.pl/img/tranzystor_pnp.jpg

    Jeśli te przekaźniki mają na zmianę chodzić to po co dwa klucze?

    jp

  • 5. Data: 2016-11-06 14:32:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 06 Nov 2016 12:44:04 +0100, PiteR napisał(a):
    > Klucz z tranzystora PNP z kolektorem do masy a obciażenie przekaźnik
    > od emitera do plusa to chyba nie bardzo po bożemu co?
    > http://piterpro.private.pl/img/tranzystor_pnp.jpg

    Niespecjalnie.

    Ale dzialac raczej bedzie.
    Oporniki tez tak sobie dobrane ...

    J.

  • 6. Data: 2016-11-06 15:55:11
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-11-06 o 14:32, J.F. pisze:

    > Niespecjalnie.
    >
    > Ale dzialac raczej bedzie.

    Partyzancki układ.
    Przy wyłączonym T1 napięcie na kolektorze T1 wynika z dzielnika 2k7/22k
    i Uce T2, z grubsza 11V (zasilanie 13V). Ponieważ T3 jest wtórnikiem, na
    jego emiterze będzie jakieś 1.5V i przez cewkę przekaźnika będzie cały
    czas płynąć prąd. Za mały, aby go włączyć, ale zupełnie niepotrzebny.

    P.P.

  • 7. Data: 2016-11-06 15:56:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    https://youtu.be/Omo3XvhsKd0?t=1h27m14s

  • 8. Data: 2016-11-06 16:27:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-11-06 o 15:55, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > jego emiterze będzie jakieś 1.5V i przez cewkę przekaźnika będzie cały
    > czas płynąć prąd. Za mały, aby go włączyć, ale zupełnie niepotrzebny.

    Napisałem niejasno. Oczywiście 1.5V w stosunku do plusa zasilania, czyli
    11.5 w stosunku do masy.

    P.P.

  • 9. Data: 2016-11-06 17:08:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 13:24:53 +0100, kasik napisał(a):

    > Why not???

    Z paru powodow.

    - jeden podal Pawel, ze w tym ukladzie nie bedzie calkowitego
    wylaczenia cewki przekaznika A. Moze nie bedzie przeszkadzac.

    -wlaczenie tez nie jest pelne. Musi byc pewien spadek napiecia na
    rezystorze w 1k w bazie, potem 0.7V Ube, plus Uce pierwszego
    tranzystora - troche sie uzbiera.

    -wylaczamy przekaznik, cewka chce podtrzymac prad, napiecie na
    emiterze rosnie ponad napiecie zasilania, na bazie nie moze - wiec
    tranzystor sie otwiera. I dostaje udar mocy, bo napiecie dosc wysokie.
    Dobrze, ze jest dioda zabezpieczajaca - ale ona zmniejsza tempo
    zaniku pradu.

    J.

  • 10. Data: 2016-11-07 01:17:45
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.11.2016 o 12:44, PiteR pisze:
    > Klucz z tranzystora PNP z kolektorem do masy a obciażenie przekaźnik
    > od emitera do plusa to chyba nie bardzo po bożemu co?
    >
    > http://piterpro.private.pl/img/tranzystor_pnp.jpg

    Być może wypadałoby zapytać się o to księdza elektronika.
    Czy nie ciekawsze są rozważania częstych przypadków gdy np. kondensator
    elektrolityczny montowany jest w fabrycznym sprzęcie, blisko ciepłego
    radiatora?
    Co Tobie(, osobiście, według Ciebie, Twoim zdaniem :-D ) nie pasuje na
    tym schemacie?
    Jak byś to uzasadnił?