    From: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: kompresja danych
    Date: Sat, 17 Oct 2009 23:42:54 +0200

    Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Np. jest 30 kolumn i 20mln wierszy. Dane często wyglądają tak,
    > jakby sąsiadujące wiersze miały z dużym prawdopodobieństwem
    > te sam wartości w kolumnach. Np. w kolumnie 3-ciej od wiersza
    > 100 do 200 są same jedynki, w kolumnie 2 od wiersza 50 do 150
    > są same zera. Wszystkie dane to mały podzbiór liczb całkowitych,
    > powiedzmy o mocy kilkuset elementów.

    Jakbyś pokazał przykładowe kilka tysięcy wierszy, to można
    by coś konkretnego doradzić. RLE pewnie coś da, tylko nie
    wiadomo czy dla wszystkich kolumn tak samo. Może pomogłaby
    jakaś transformacja danych na poziomie kolumn albo wierszy.

    Pytanie takie: spróbowałeś z istniejącymi bibliotekami
    do kompresji, jak gzip, libzip, lzo? Może się sprawdzą.

    w.