  • 1. Data: 2009-01-01 14:36:48
    Temat: Re: komputer pali zasilacze
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    zlotowinfo wrote:
    > ok. 2 miesiące temu padł mu zasilacz
    > kupił używany, spalił się po ok. miesiącu, następny ok.2 tygodnie
    > później, i kolejny tak samo

    A *jakie* to były zasilacze? Może po prostu tak badziewne,
    że umierają same z siebie?

    Poza tym kupowanie używanego zasilacza nie jest zbyt dobrym
    pomysłem.

    > sądziłem że to wina przebicia u niego, bo okazało się że w pokoju gdzie

    Jakiego przebicia?

    > miał kompa palą się żarówki, przeniósł kompa do innego i po ok. 2

    Używanie komputera podłączonego do instalacji elektrycznej,
    w której palą się żarówki, jest - delikatnie mówiąc - skrajnie
    nierozsądne. Najpierw należy wyremontować instalację elektryczną,
    a potem uruchamiać komputer.

    > jednofazówka, więc przebicie powinno skutkować w całym domu, a jednak
    > tylko w tym pokoju palą się żarówki, przychodzi mi na myśl jedynie brak

    Abstrahując od terminu "przebicie", pewnie źle użytego,
    pewnie gdzieś jest jakieś iskrzenie w starej puszce, albo
    pęknięty kabel aluminiowy na przykład. Generalnie instalacja
    elektryczna do przeglądu, naprawy i aktualizacji (szczególnie
    jeżeli jest dwuprzewodowa).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |