  • 11. Data: 2014-05-03 15:59:59
    Temat: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Konfabulator k...@1...pl ...

    > Moja Toyota AVE z 2007 na pewno uśrednia i jest to wkurwiające, bo jak
    > jadę ze stałą prędkością z chwilowym ok. 5 litrów kilkaset kilometrów
    > to i tak pokazuje miejskie 7,8. Przez kilkaset km uśrednione spada o
    > ok. pół litra.

    Hmm...
    A jak byś chciał zeby działało srednie spalanie?
    Jeżeli chcesz tylko srednie z trasy, to sobie wykasuj wskazania przy
    wjezdzie na trase i wtedy bedziesz miał srednia z takiego odcinka jaki cie
    interesuje.

  • 12. Data: 2014-05-03 21:34:26
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Bym chciał average uśredniony i average z trasy, bo jeśli jeżdże po mieście cały rok,
    a potem lecę w trasę 2500 km to mój avg średni pokazuje bzdety, a z jakiś powodów
    mogę nie chcieć tracić uśrednionego. Niby masło maślane, ale ja tak akurat bym
    chciał. I kasowanie przed trasą, takie prawdziwe, a nie przyciskiem, bo to nic nie
    daje, jest tylko przez odpięcie zasilania, co z kolei rozprogramowuje ecu i przez
    kilkanaście kilometrów samochód jeździ mi inaczej niż zwykle jestem przyzwyczajony. W
    serwisie mówili, że to ecu eksperymentuje z mieszanką. Ale ja to ogólnie bym chciał
    mieć lcd z wyświetlaniem wszystkich parametrów, a zdaję sobie sprawę, że 99,9%
    kierowców chce tylko przekręcić kluczyk i jechać.

  • 13. Data: 2014-05-03 21:52:47
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-03 21:34, Konfabulator pisze:
> [...]
    mieć lcd z wyświetlaniem wszystkich parametrów, a zdaję sobie sprawę, że 99,9%
    kierowców chce tylko przekręcić kluczyk i jechać.

    W Lagunie I Ph1 dołożyłem kiedyś sobie licznik z komputerem. Były tam,
    de facto, dwa komputery - jeden "dzienny" i drugi "całościowy". Pierwszy
    można było sobie zresetować bez wpływu na drugi. Skasowanie drugiego,
    kasowało oba. I oba miały komplet danych, tj. zasięg, spalanie średnie i
    chwilowe, przebieg od ostatniego resetu i ilość zużytego paliwa. I nawet
    cholerstwo było dość dokładne - róznica między wskazywanym spalaniem, a
    wynikiem z tankowania nie przekraczała 0,1L.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 14. Data: 2014-05-04 12:01:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:lk0vot$ogc$...@n...dialog.net.pl...

    > Które to HDI? W jakim aucie?

    Patrz, komputer Renault zachowuje się identycznie (w moim Dusterze).
    Przekłamania sięgają nawet 20%.

  • 15. Data: 2014-05-04 17:36:05
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-04 12:01, Cavallino pisze:

> [...]
    > wiadomości grup dyskusyjnych:lk0vot$ogc$...@n...dialog.net.pl...

    > Patrz, komputer Renault zachowuje się identycznie (w moim Dusterze).

    A to dziwne, zważywszy na moje doświadczenia z komputerami w renówkach.

  • 16. Data: 2014-05-04 18:08:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    > A to dziwne, zważywszy na moje doświadczenia z komputerami w renówkach.

    Jest również zgłoszone do naprawy, może to jeden z innych skutków tej samej
    awarii, która powoduje falowanie wolnych obrotów o której pisałem.
    W Megane było to prawie wiernie policzone.

  • 17. Data: 2014-05-05 12:47:15
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    > Które to HDI? W jakim aucie?
    > W 307 z dowolną wersją HDI przed liftem, komputer zawyża spalanie. Błąd
    > wynosi od 0,3 do 0,8l/100km. W poliftowych (już na pełnej szynie CAN)
    > przekłamuje najczęściej w drugą stronę, ale nieco mniej (ztcmw).

    Moja 307'ka SW 2,0HDI 90KM spala średnio 6,4l/100km, a komp pokazuje
    7,7l/100km. Dla kompa jest to średnia z jakiś 8kkm. Teraz jadę w dłuższą
    trasę to sobie zresetuje go i zobaczymy jak się zachowa.
    A średnie spalanie 6,4l/100km jest z ponad 35kkm.

  • 18. Data: 2014-05-05 15:26:10
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > dokładne - róznica między wskazywanym spalaniem, a wynikiem z tankowania nie

    W Peugeotach (innych takich pewnie też) są 2 średnie fabrycznie.
    ( + oczywiście chwilowe.)
    Dzięki temu mam jedno średnie "globalne" ;) od momentu wyjechania z salonu,
    a drugie "średnie" zwykle dla baku, albo właśnie na daną trasę / odcinek.

  • 19. Data: 2014-05-05 15:53:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
> [...]
    >trochę ponad 7. czyli prawie litr różnicy! Tak ma być? Czy to
    >spalanie w ECU jest szacowane czy mierzone? Silnik hdi 2.0

    Tak ogolnie - szacowane.
    Wszyscy twierdza ze na podstawie czasow otwarcia wtryskiwaczy, co jak
    najbardziej moze byc obciazone bledem.
    Moj opel zaniza jakies 5%.
    Pomiar z dystrybutora tez jest oblozony bledem, ale 1500km to pewnie
    dwa tankowania, wiec juz lepiej.
    Przebieg kilometrow tez oblozony bledem, ale pewnie sie poslugujesz do
    obliczen tym z licznika i innego nie masz.
    No i jeszcze kwestia wskazan - jesli to srednia dlugoterminowa, to
    moze zawierac miasto, jak krotka to np wypalanie DPF (w HDI nie ma
    tego zjawiska ?).

    Trzeba jezdzic, notowac, sprawdzac.

    J.

  • 20. Data: 2014-05-05 17:07:54
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 4 May 2014 12:01:54 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Patrz, komputer Renault zachowuje się identycznie (w moim Dusterze).
    >Przekłamania sięgają nawet 20%.

    U mnie owszem, przekłamuje. Ale o jakieś 4-5%.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280