  • 1. Data: 2002-06-14 14:41:42
    Temat: koniec Ebone - dzisiaj o 17:00 ?
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Do tej pory sobie nie zdawałem sprawy z faktu, że Ebone = kpnQwest. No, może
    nie dokładnie, ale jedno jest własnością drugiego (vide www.ebone.com ). I
    właśnie dzisiaj znalazłem co następuje:

    http://www.theregister.co.uk/content/6/25727.html

    KPNQwest's Ebone to shut at 4.45pm today
    By Tim Richardson

    Volunteers who've been manning KPNQwest's pan-European Ebone broadband
    network for the last eight days say they will shut it down today if no buyer
    is found.
    The ultimatum was delivered in an email last night after exhausted workers
    said enough was enough.
    Around 100 unpaid former KPNQwest employees have been keeping the network
    running from the Network Operations Centre in Brussels while the bankrupt
    telco looks for a buyer.
    But they said that the network will be shut down today at 1700 CET (4pm BST)
    unless the matter is resolved.

    [ . . . ]

    Pojawia się pytanie: którzy polscy providerzy są podłączeni do Ebone? I czy
    mają alternatywne wyjścia w świat ? Jeżeli groźba pracowników Ebone dojdzie
    do skutku, to kawałek (pytanie jak wielki) polskiego Ineternetu zostanie
    odcięty od świata (wariant pesymistyczny) bądź pozostałe łącza (odpowiednich
    providerów) dostaną więcej bitów do przesłania.

    Zastanawiam się poważnie - jak bardzo może to zaszkodzić naszej łączności ze
    światem ?

    B.

  • 2. Data: 2002-06-14 16:27:00
    Temat: Re: koniec Ebone - dzisiaj o 17:00 ?
    Od: "Steven Jurczyk" <s...@p...pl>

> [...]
    > providerów) dostaną więcej bitów do przesłania.
    >
    > Zastanawiam się poważnie - jak bardzo może to zaszkodzić naszej łączności

    W Polsce nie ma Klientow EBONE - sa Klenci Internet Partners, ktore
    odsprzedawalo dostep do ebone/kpnqwest... Od 1 uruchomili oni lacze do
    sprintlink'a ktory ma zastapic ebone i z tego lacza korzystaja wszyscy
    Klienci IP... Wiec problemu w Polsce nie ma...

    pozdrawiam
    Stefan Jurczyk
    -------------
    home.pl - http://home.pl - i...@h...pl - 0801 325555

  • 3. Data: 2002-06-14 19:12:52
    Od: y...@o...arg.invalid (Lukasz Biegaj)

    Steven Jurczyk <s...@p...pl> wrote:
> [...]
    > sprintlink'a ktory ma zastapic ebone i z tego lacza korzystaja wszyscy
    > Klienci IP... Wiec problemu w Polsce nie ma...

    Co nie zmienia faktu, iz w przypadku wylaczenia routerow EBONE duza
    czesc sieci przestanie byc widoczna. AFAIK KQ dostalo dofinansowanie
    (niestety nie wiem od kogo) i prawdopodobnie bedzie dzialac jeszcze
    przez pare dni czekajac na inwestora. Oczywiscie moge sie mylic.

    --
    Lukasz Biegaj * http://www.lukasz.biegaj.net/ * y...@o...arg ROT13

  • 4. Data: 2002-06-14 20:44:20
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Lukasz Biegaj <y...@o...arg.invalid> wrote:

> [...]
    > (niestety nie wiem od kogo) i prawdopodobnie bedzie dzialac jeszcze
    > przez pare dni czekajac na inwestora. Oczywiscie moge sie mylic.

    Co nie zmienia faktu, że każda szanująca się firma (a tymbardziej duży ISP)
    zadbała o to, aby przed ewentualnym odcięciem od sieci, zapewnić sobie
    alternatywne źródła dostępu. Vide np. IPartners albo UPC (które też
    korzystało z KPQNWest)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 5. Data: 2002-06-14 21:16:42
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <3d0a0c9d$1@news.home.net.pl>, Steven Jurczyk napisał(a):

> [...]
    > sprintlink'a ktory ma zastapic ebone i z tego lacza korzystaja wszyscy
    > Klienci IP... Wiec problemu w Polsce nie ma...

    KPnqwest przejęło GTS, czy GTS sprzedało EBone (chyba przeoczyłem ten
    szczegół) ? Gdyż w pierwszym przypadku martwiłbym się o IPartners (gdzie
    GTS ma/miał udziały)

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 6. Data: 2002-06-15 01:23:33
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Steven Jurczyk <s...@p...pl> wrote:
    > W Polsce nie ma Klientow EBONE - sa Klenci Internet Partners, ktore
    > odsprzedawalo dostep do ebone/kpnqwest... Od 1 uruchomili oni lacze do
    > sprintlink'a

    A nie od 3.VI ?

    --
    ../ premax
    ../ p...@h...pl

  • 7. Data: 2002-06-15 01:23:37
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid> wrote:
    > KPnqwest przejęło GTS, czy GTS sprzedało EBone (chyba przeoczyłem ten
    > szczegół) ? Gdyż w pierwszym przypadku martwiłbym się o IPartners
    > (gdzie GTS ma/miał udziały)

    http://www.ipartners.pl/newsletter/newsletter54_komu
    nikat.html

  • 8. Data: 2002-06-15 01:24:13
    Od: Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl>

    Bronek Kozicki <b...@r...pl> wrote:

> [...]
    > providerów) dostaną więcej bitów do przesłania.

    > Zastanawiam się poważnie - jak bardzo może to zaszkodzić naszej łączności ze

    Pozostawię bez komentarza...

    oceanic:~$ traceroute www.ripe.net
    traceroute to peach.ripe.net (193.0.0.203), 30 hops max, 38 byte packets
    1 voices (213.135.44.40) 0.157 ms 0.139 ms 0.128 ms
    2 icm-wsisiz (213.135.44.166) 2.222 ms 2.245 ms 19.917 ms
    3 z-ochoty-e3.lodz-gw.pol34.pl (212.191.127.77) 5.864 ms 3.987 ms 3.739 ms
    4 z-lodz-gw.poznan-gw.622.pol34.pl (212.191.126.2) 6.395 ms 6.633 ms 6.546
    ms
    5 * * *

    Z zagramamicznych looking glassów (Network not in table)! :(

    Inny host...

    [lukasz@team lukasz]$ tracepath www.ripe.net
    1?: [LOCALHOST] pmtu 1500
    1?: rtr-gw.zie.pg.gda.pl (153.19.33.254)
    2: oi-rtr.pg.gda.pl (153.19.40.233) 4.058ms
    3?: 153.19.0.105 (153.19.0.105)
    4: no reply
    5: no reply
    6: no reply
    7: no reply
    8: no reply

    ps
    [1]

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*
    SysAdmin @wsisiz.edu.pl

  • 9. Data: 2002-06-15 01:48:15
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl> wrote:
    > Pozostawię bez komentarza...
    > Z zagramamicznych looking glassów (Network not in table)! :(
    > [lukasz@team lukasz]$ tracepath www.ripe.net

    No i chwilowo ich nie było, o co tu szaty rozdzierać? Już znowu są.

    p.

  • 10. Data: 2002-06-15 23:42:14
    Od: Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

    > No i chwilowo ich nie było, o co tu szaty rozdzierać? Już znowu są.

    Właściwie to był problem ze źle ustawionym filtrem w bgp (w pol34), sorry. :)
    A co do tasku, to była chyba jakaś inna awaria...

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*
    SysAdmin @wsisiz.edu.pl