  • 11. Data: 2011-06-11 15:44:28
    Temat: Re: kontrola zawartosci baku - opalowy
    Od: "Hinek" <h...@o...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > Niby akcyza nalezy UC, ale czy to ma sens kontrolowac przy granicy ?
    > Zeznam ze zatankowalem w Niemczech ..

    Z czasow przedunijnych zostala sie cala masa celnikow przy
    zachodniej granicy, tylko czesc przesunieto na wschod.
    W efekcie musza sie czyms wykazac - wiec np zajmuja sie takimi
    duperelami. Ich nie interesuje gdzie zatankowales ani kolor
    paliwa. Paliwo opalowe/zeglugowe poza barwnikiem zawiera
    marker. W prosty sposob wykrywa sie go i naklada na
    delikwenta grzywne - okolo 500zl ostatnio. Żadne tlumaczenia
    nie pomoga.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 12. Data: 2011-06-11 16:44:08
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-06-11 15:44, Hinek pisze:

> [...]
    > marker. W prosty sposob wykrywa sie go i naklada na
    > delikwenta grzywne - okolo 500zl ostatnio. Żadne tlumaczenia

    Jemu chodziło o jadalny olej rzepakowy - który w takich Niemczech możesz
    legalnie pod sklepem wlać do baku samochodu ;)

    Pozdrawiam !

  • 13. Data: 2011-06-11 16:56:31
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

> [...]
    > marker. W prosty sposob wykrywa sie go i naklada na
    > delikwenta grzywne - okolo 500zl ostatnio. Żadne tlumaczenia

    No to super. Mają prawo karać za niewinność. Niech żyje Orwell.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 14. Data: 2011-06-11 17:19:16
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2011-06-10 23:10, Bydlę pisze:

    > Po drugie - kontrolujący starają się szukać tam, gdzie dość łatwo trafić.
    > Rodzaj pojazdu ma drugorzędne znaczenie - liczy się celność i skala.

    myślę, że rodzaj pojazdu ma znaczenie i będą kontrolować raczej jakiegoś
    starego transita czy merca beczkę niż kilkuletniego francuza z HDI

  • 15. Data: 2011-06-11 19:58:09
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    . Paliwo opalowe/zeglugowe poza barwnikiem zawiera

    > No to super. Mają prawo karać za niewinność. Niech żyje Orwell.

    Ale prawo stoi za nimi - to co się wlewa do baku ma mieć akcyzę i szlus

  • 16. Data: 2011-06-11 21:39:43
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "mar jan" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > witam.
    > jakie jest prawdopodobienstwo takiej przygody?
    > Chcialbym ustalic sznase na kontrole zawartosci baku.
    > Czy kiedys ktos z Was mial/slyszal tzn napewno wie ze ktos inny mial
    > kontrole baku? Oczywiscie w samochodzie osobowym.
    > co chwila sie slyszy ze ktos smiga starym dieslem na OO, a jakos
    > kontrola mnie jeszcze nie spotkala ani nie slyszalem zeby znajomi mieli
    > taka przygode. To jak to jest kontroluja? Nie kontroluja?

    Slyszec slyszal ale nigdy nie widzial...

    Jak masz cykora to zamontuj na na wlewie przy baku syfon. Po zalaniu auta
    oranzada nalewasz litr normalnego paliwa i w razie kontroli strzykawka
    nabierze normalnej ropy z syfonu.

    --
    Picasso

  • 17. Data: 2011-06-12 09:22:41
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-06-11 21:39, P_ablo pisze:

    > Slyszec slyszal ale nigdy nie widzial...
    >
    > Jak masz cykora to zamontuj na na wlewie przy baku syfon. Po zalaniu
    > auta oranzada nalewasz litr normalnego paliwa i w razie kontroli
    > strzykawka nabierze normalnej ropy z syfonu.

    Polak potrafi :D

  • 18. Data: 2011-06-12 11:13:30
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-06-10 18:50, mar jan pisze:
> [...]
    > jeszcze nie spotkala ani nie slyszalem zeby znajomi mieli taka przygode.
    > To jak to jest kontroluja? Nie kontroluja?

    w Niemczech 2 razy spotkalem sie z kontrola - ktora wygladala mniej
    wiecej tak, ze policja blokowala jeden pas na autostradzie a
    policmajster na poczatku zapraszal na ten pas auta, ktore mialy silnik
    diesla - lub takie podejzewal, ze maja (nie wiem, czy sprawdzali tez z
    obca rejestracja - ja akurat benzynowcem bylem wowczas).

    W PL tesc kolegi mial kontrole (berlingo)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 19. Data: 2011-06-12 20:11:41
    Od: "A.K." <a...@n...secretkey.eu>

    Dnia Sun, 12 Jun 2011 11:13:30 +0200, AL napisał(a):

> [...]
    > diesla - lub takie podejzewal, ze maja (nie wiem, czy sprawdzali tez z
    > obca rejestracja - ja akurat benzynowcem bylem wowczas).

    hmmm.
    To mogli się od razu ustawić się na wyjeździe ze stacji serwującej Rapsöl
    (rzepakowy).
    Pracowałem w Niemczech, syn mojej szefowej lał do swoich ciężarówek olej po
    frytkach. Nigdy go nikt za to nie ścigał. Stację miał na bazie - cztery
    paleto-pojemniki z "frytkami".

    A.K. - Ruda Śląska
    Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

  • 20. Data: 2011-06-12 20:13:55
    Od: "xs" <x...@g...pl>

    Hinek <h...@o...pl> napisał(a):

    > Sluzba celna kontroluje. Sprawdzaja osobowe. Sa miejsca gdzie robia
    > to czesto, np. na trasie Szczecin-Swinoujscie.

    Mnie kontrolowali osobiście w 2008 roku w lipcu kawałek za Dziwnówkiem. Służba
    Celna ściągała wszystkie samochodu na bok i sprawdzali w dowodzie rejstracyjnym
    czy benzyna czy diesel. Jak diesel wkładali do baku rurke i brali probke. Jak
    opał to od razu sie zabarwiała.