  • 71. Data: 2010-06-08 21:45:16
    Temat: Re: [kontrolka ciśnienia oleju] świeci się dłużej
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    news:hul8q6.5pk.0@poczta.onet.pl...
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > To wstyd...

    sam sie wstydz, ze nie znasz takiej metody wymiany oleju.
    Metoda jest prosta, redukuje mozliwość rozlania oleju i mozna ją
    przeprowadzić bez podnoszenia/wchodzenia pod auto.

    Stosowana powrzechnie w miejscach, gdzie często wymienia sie olej i gdzie
    mają odpowiedni sprzęt.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 72. Data: 2010-06-08 22:23:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie, sądzę że coś spieprzył w tym silniku.
    > I że mechanik postępuje prawidłowo nie ryzykując jeśli wie o zagrożeniu.

    Przecież nie mówimy ogólnie o silniku tylko o dziurze w misce olejowej.

    Silnik 1.8L jest dosyć popularny i oprócz Twojego HGT używany jest
    w masie innych samochodów, między innymi Alfie - czy tam też korka
    nie wolno odkręcać bo się gwint urywa?

    To są jakieś pierdoły...

    Dajesz sobie wciskać kit nieprzeciętny.

    Wymień sobie tam choć raz olej sam, co? Dorwij specyfikację sił
    dokręcania tego korka, kup nową podkładkę aluminiową i nie daj
    się następnym razem zrobić w balona.

    > Ale na czym ona polega?
    > Sugerujesz, że w jednym Punto potrafią spuścić olej korkiem, a w drugim
    > nie?
    > ROTFL !!!!

    Sądzę że mogą wiedzieć o tym, że nie używają kluczy dynamometrzycznych
    i że często ten gwint już jest skopany w momencie gdy klient od nich
    wyjeżdza
    z warsztatu i jest jakieś tam ryzyko że śruba zostanie w ręce przy próbie
    odkręcania :-)

    > Takie odsysanie to dla mechaniora więcej roboty niż normalny sposób.

    Czy ja wiem... Nie byłoby takie popularne gdyby nie było wygodniejsze...
    Bo przecież w tej metodzie zostaje dużo brudnego oleju na dnie miski.

    > LOL
    > Nie ośmieszaj się.
    > Pokaż mi zalecenie producenta podpisane Fiat, które każe co rok wymieniać
    > wariator w tym silniku.
    >
    > A się dokładnie tak psuł.
    >
    > Łatwiej mi uwierzyć że coś jeszcze dali radę zepsuć, niż w to że mechanik
    > z głupoty dokłada sobie roboty.

    Ja myślę że sobie nie dokłada roboty...

    Wymieni olej odsysarką nie brudząc sobie rąk, bez potrzeby wjazdu
    na tunel czy podnośnik (zajęty ważniejszą robotą) a że klientowi zostanie
    w misce prawie litr brudnego czarnego oleju, najgorszego syfu który
    się właśnie tam na dnie przy korku spustowym zbiera to co go obchodzi?
    Przecież to nie jego auto, nie? Klientowi się śpiewkę durną sprzeda
    o gwintach klient uwierzy bo sam nigdy oleju nie zmieniał i szafa gra...
    A jak klient będzie się czepiał i stawiał, uprze na zdjęcie spustu, to się
    mu celowo gwint ukręci aby nauczkę dać i jeszcze robota za wymianę
    miski olejowej wpadnie na papier - żyć nie umierać...

    Podziwiam ludzi którzy z wymianą oleju gdziekolwiek jeżdżą zamiast
    samemu sobie to dobrze zrobić... No ale za głupotę zawsze się płaci.

  • 73. Data: 2010-06-08 22:25:30
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Jak mi pokażesz takie zalecenie producenta podpisane FIAT aby
    > w tym silniku nie odkręcać spustu bo spieprzyliśmy gwinty i łatwo
    > je urwać to Ci uwierzę :-) jak na razie uważam że jesteś łatwowierny.

    Żeby cokolwiek wiedzieć o korkach spustowych trzeba wykręcić ich przynajmniej
    kilkadziesiąt. Po takiej lekcji ma się mniej więcej takie informacje. Są korki z
    uszczelką. Żeby było szczelne i żeby go nie urwać trzeba dokręcać z siłą
    określoną przez producenta, najczęściej bardzo małą, i mieć nowe uszczelki. Przy
    korkach stożkowych tak samo ale nie trzeba mieć uszczelek. W realu wygląda to
    tak. Najgorszy jest zmieniacz oleju amator majsterkowicz. Kluczy ma od zemsty
    ale żaden nie jest dobrej jakości. Odkręci bez problemu. Przykręci też, a że z
    reguły nie ma nowej uszczelki to doje. bie aż mu się klucz przeskoczy. Jak ma
    nową uszczelkę zrobi tak samo. Przy następnej zmianie jak przetestował wszystkie
    klucze nastawne jakie miał, wszystkie klucze do rur i udało mu się nie urwać to
    jedzie żeby mu ktoś olej zmienił i wali głupa. Nie ma siana żeby po takim
    specjaliście nie urwać w sumie lichego mocowania tulejki z gwintem w misce
    olejowej. Przy skrzyni to samo. W skrzyniach z reguły są korki stożkowe. Żeby
    było szczelne wystarczy bez klucza mocniej ręką dokręcić. A dokręcone jest tak
    że sos szedł z gwintu. Odkręcić uszkodzony korek ze skrzyni trochę łatwiej.
    Czasami wystarcza popukanie w niego impulsatorem udarowym z napędem ręcznym. A
    czasami trzeba płaskownik przyspawać żeby się odkręciło. Korek wlewowy do
    skrzyni to zupełnie inna para kaloszy. Miejsce z reguły trudno dostępne. Jak
    jest dokręcone z normalną siłą odkręci się bez problemu. Ale jak majsterkowicz
    zniszczył przez głupotę łeb w korku to zostaje nalanie oleju przez mechanizm
    zmiany biegów albo inny otwór na przykład przez dziurę po włączniku światła
    wstecznego. Jak zmieniacz oleju w warsztacie ma inteligencję drzewa co przy
    drodze rośnie to jest jeszcze gorzej. Bo miał lepsze klucze jak dokręcał.
    Próżniowa odsysaczka to wspaniały patent ta takie okazje. Ona nie tylko odessać
    potrafi ale i wcisnąć olej pod dużym ciśnieniem. Są dwa rodzaje klientów. Jeden
    przyjedzie i powie ze coś sam popsuł albo gdzieś mu robili i olej leci. Z nimi
    sprawa prosta. Ale są tacy co przyjeżdża pierwszy raz. To on zostawi samochód ,
    tu jest olej i filtr i żeby w międzyczasie zrobić bo przyjdzie za trzy godziny.
    Auto na kanał a tam jakieś sznurki, pakuły, uszczelniacze, silikony. To auto od
    razu w to samo miejsce gdzie postawił. I niech będzie przy spuszczaniu oleju. To
    się go poinformuje żeby nową miskę przyniósł albo starą mu się odpłatnie
    naprawi. Jacy oni zdziwieni są kiedy się okazuje ze mechanik też ma głowę.

  • 74. Data: 2010-06-08 22:26:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message

    > sam sie wstydz, ze nie znasz takiej metody wymiany oleju.

    Jest mnóstwo metod na skróty we wszystkich dziedzinach życia...
    Nie wiem gdzie tu widzisz wstyd?

    > Metoda jest prosta, redukuje mozliwość rozlania oleju i mozna ją
    > przeprowadzić bez podnoszenia/wchodzenia pod auto.

    Metoda jest bardzo wygodna dla mechanika, jak każdy "skrót"
    bo nie musi czekać w kolejce na podnośnik zajęty poważną
    robotą i może zrobić szybkie pieniądze na byle jakiej usłudze...

    A że klient i jego samochód na tym ucierpią - nikt o to nie dba.
    Liczą się szybkie pieniądze po najmniejszej linii oporu.

    > Stosowana powrzechnie w miejscach, gdzie często wymienia
    > sie olej i gdzie mają odpowiedni sprzęt.

    I znajdą się frajerzy którzy nie rozumiejąc konsekwencji takiej
    metody zgodzą się na jej użycie i za nią zapłacą...

  • 75. Data: 2010-06-08 22:28:01
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    _____________
    > robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    >
    >   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
    Myślisz że dok jest coś nie ten teges? Czemu nie w stół uderzone nożyce się
    odezwały. Może jednak nie.

  • 76. Data: 2010-06-08 22:37:45
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-08 18:19, Pszemol wrote:

    > Słyszałem, jak najbardziej... tylko że jest to idiotyczna metoda.
    > Prowadnica bagnetu nigdy do dna miski nie sięga, a na dnie
    > zbierają się wszystkie opiłki i gluty które warto wraz ze starym
    > olejem usunąć...

    akurat pracuję nad ASO i zszedłem spytać gdzie ta "rura" sięga... mówił
    mi gość że na samiusieńkie dno i że więcej tym zbierzesz niż odkręcając
    korek... Kłamał?

  • 77. Data: 2010-06-08 23:14:44
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:
    > Dlaczego mnie przezywasz? Dalej mi wesoło jak sobie wyobrażę
    > go robiącego to odsysanie strzykawką przez rurkę od kroplówki...

    A mi nie, 0,5litra wiecej zejdzie przez odsysanie.

    > I co mi tu pokazujesz?

    To co uwazacie w ameryce za czarna magie. Lub to czego jeszcze na oczy
    nie widziales. Do wczoraj śmiałeś się z tego, a tu patrzcie ludziska -
    producent sam przewiduje wymianę przez odsysanie!

    > Peżo zaleca odsysanie oleju przez rurkę do kroplówki z użyciem strzykawki?

    Tak? Gdzies napisali ze przez strzykawke i do kroplówki czy wypiłeś za
    dużo i fantazja cię ponosi?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 78. Data: 2010-06-08 23:58:16
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 08 Jun 2010 22:37:45 +0200, Olek
    <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

    > akurat pracuję nad ASO i zszedłem spytać gdzie ta "rura" sięga... mówił
    > mi gość że na samiusieńkie dno i że więcej tym zbierzesz niż odkręcając
    > korek... Kłamał?

    Nie, szczególnie że niejednokrotnie korek jest nie na samym dnie
    miski, a na boku, tuż przy dnie.

    r.
    _____________

  • 79. Data: 2010-06-09 00:31:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > A mi nie, 0,5litra wiecej zejdzie przez odsysanie.

    No chyba żartujesz... przecież piszą wyraźnie że prowadnica
    bagnetu do sprawdzania poziomu oleju nie dochodzi do samego
    najniższego punktu dna miski... Skąd wziąłeś te 1/2 litra różnicy na plus?

    > To co uwazacie w ameryce za czarna magie. Lub to czego jeszcze na oczy nie
    > widziales. Do wczoraj śmiałeś się z tego, a tu patrzcie ludziska -
    > producent sam przewiduje wymianę przez odsysanie!

    Nie znaczy to wcale że taka metoda jest lepsza w stosunku do spuszczenia
    przez śrubę spustową...

    > Tak? Gdzies napisali ze przez strzykawke i do kroplówki czy wypiłeś za
    > dużo i fantazja cię ponosi?

    To Ty przeczytaj z czego ja się śmiałem...

  • 80. Data: 2010-06-09 00:35:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

    > Nie, szczególnie że niejednokrotnie korek jest nie na samym dnie
    > miski, a na boku, tuż przy dnie.

    Bo takie umiejscowienie staje się najniższym punktem gdy
    uniesiesz przód auta do góry...