    From: "maverik" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: koszt lakierowania nakeda?
    Date: Wed, 6 May 2009 22:35:40 +0200

    Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:gtsqv8$b47

    Maveric twierdzi, że pierdolę, że minimum to 1200 zł
    > i więcej. Zgoda, bo on na tym nieźle przycina:-) Zresztą wszyscy
    > przycinają zbyt wiele. Ale jak idą do lekarza, to każdy z nich płacze, że
    > za 15 minutową wizytę wziął od nich 50 czy 100 zł. Nie chcetu nikogo
    > obrażać i robic wykładu nt. czasu trwania nauki, umiejętności, czy takich
    > tam innych niuansów. W każdym razie pierdoli ten komu się wydaje, że
    > malowanie motocykla MUSI kosztować drogo. I że musi to robić nie wiadomo
    > jaki fachman. To właśnie jest pierolenie:-)

    wybacz ale k.. obrazasz ten zawod a w tej wypowiedzi mnie, więc Ci odpowiem,

    - naked 4 elementy: lakier bazowy 300 gram, zakładając lakier bazowy firmy
    RM bądź innej się szanującej - 90 zł
    - lakier bezbarwny położony prawidłowo na 2 bądź 3 raz w międzywarstwach 500
    g + utwardzacz - 100 zł
    - materiały na przygotowanie - podkład i inne około 50 zł, piszę przykładowo
    o fullerze RMa za 160 zł litr
    - amortyzacja tygodniowa warsztatu (ZUS, amortyzacja kabiny lakierniczej -
    filtry i inne, prąd, pomocnik) minimum 500 zł miesięcznie

    Malowanie tego typu motocykla trwa 3-4 dni.

    Koszt materiałów oraz pracy nad takim motocyklem to 500-600 zł.

    To jest bardzo duży skrót całokształtu, ale nie czuje zobowiązany tłumaczyć
    komukolwiek skąd się biorą ceny za profesjonalną usługę.

    Mnie jest naprawdę przykro że niektórzy w swojej pracy nie zarabiają, po
    czym snują wnioski że każdy zarabia za dużo. Jakbyś kolego wziął prawie 150
    tysięcy złoty kredytu za warsztat uznałbyś że 500 zł za malowanie motocykla
    to nieporozumienie.

    I wybacz ale nie porównuj brudnych warsztatów garażowych z miejscami gdzie
    malowanie motocykla omawia się w miłym biurze przy kawie.

    Dla mnie EOT.