    From: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kradzież prądu
    Date: Tue, 2 Feb 2010 12:10:49 +0100

    Użytkownik "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> napisał w wiadomości
    news:hk90ic$2hj$1@mx1.internetia.pl...

    > No a ja bym sie jadnak zastanowił. Myśle ze moze istniec urządzenie, które
    > jest
    > w stanie wykryć istniejące przewody pod napięciem bez obciżenia.
    > Sama czesto uzywam takie wynalazku do wykrywania przewodó w scianie.
    > Jesli tylko są pod napięciem, to wykrycie przewodu jest 100% z dużą
    > dokłądnością.
    > Wykrycie istniejących w budynku przewodów pod napięciem (po odłączeniu
    > licznika)
    > z odległości większe to tylko kwestia czułości i sprawności takiego
    > detektora.
> [...]
    Wykrywacz przewodów pod napięciem - sa takie urządenia ale zasięg mają kilka
    cm
    Wykrywacz metalu? OK ale zasięg jes też kilka cm (często z powyższym tworzą
    zestaw) - mam takie coś kupione w markecie za kilka złotych.
    Wykrywacz metalu do posuzkiwań w ziemi zasięg załóżmy 2 m.

    O większych zasięgach niesłyszałem i niewyobrażam sobie z 20 m detektora
    który wykryje napięcie w przewodach. pozostanie jeszcze kupa blachy w domku
    (metalowe okucia w oknach, futryny, druty zbojeniowe, dachy sprzęt TV,
    aluminiowy tłuczek do mięsa itd) to wszystko by zakłucało detektor. Często
    licznik jest w domu więc trzeba by wejść do domu by go odłączyć. Odłaczając
    od ulicy z pewnością odłączyło by sie lewe połączenie. Zakładam ze lewe
    podłączenie byłoby na posesji scowane bezpośrednio przed licznikiem.

    Pozdrawiam
    Robert