    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kradzieżpr?du
    Date: Wed, 10 Feb 2010 11:58:25 +0000 (UTC)
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkmgbg$crf$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkmjgf$jrj$2@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkn0hu$l2f$2@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkn6go$9qq$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkoalu$bqa$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkouq4$gis$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkp27q$qau$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkp4b0$1j9$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkph7j$7je$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkpmj3$oe3$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkr3n1$tp4$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkshpv$5c3$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hktj3r$h44$1@news.onet.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > OK, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Tym niemniej nie wydaje mi się
    > żeby w obiekcie wielkości 80 m^2 to miało jakiś wielki sens ekonomiczny,
    > tym bardziej że kocioł nie jest przystosowany do reg. pogodowej ( chyba
    > że ręcznej ).

    Jaka ona tam wyczerpująca. Nawet nie wspomniałem o prognozowaniu. Jeśli
    się wie, że za sześć godzin się ociepli albo ochłodzi, to dopiero można
    oszczędzać! A takie krótkie prognozy są wiarygodne i łatwo dostępne.
    W 80-metrowym mieszkaniu, to raczej hobbystycznie, ale w skali spółdzielni,
    która ma tysiące mieszkańców, to już są milionowe oszczędności. Nawet
    jeśli trzeba by do tego było zatrudnić analityka prognoz (niech sobie
    najpierw poćwiczy na foreksie albo GPW). Można się dziwić, że zarządy
    spółdzielni tego nie robią. Zdziwienie mija, gdy się pozna opinie typowego
    lokatora -- "co mi tam jacyś mądrale z satelitami meteorologicznymi
    i klastrami obliczeniowymi będą mówić kiedy mam grzać a kiedy nie, ja
    wiem lepiej, mam podzielnik i za swoje płacę".

    --
    Jarek