  • 1. Data: 2010-02-10 11:58:25
    Temat: Re: kradzieżpr?du
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > OK, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Tym niemniej nie wydaje mi się
    > żeby w obiekcie wielkości 80 m^2 to miało jakiś wielki sens ekonomiczny,
    > tym bardziej że kocioł nie jest przystosowany do reg. pogodowej ( chyba
    > że ręcznej ).

    Jaka ona tam wyczerpująca. Nawet nie wspomniałem o prognozowaniu. Jeśli
    się wie, że za sześć godzin się ociepli albo ochłodzi, to dopiero można
    oszczędzać! A takie krótkie prognozy są wiarygodne i łatwo dostępne.
    W 80-metrowym mieszkaniu, to raczej hobbystycznie, ale w skali spółdzielni,
    która ma tysiące mieszkańców, to już są milionowe oszczędności. Nawet
    jeśli trzeba by do tego było zatrudnić analityka prognoz (niech sobie
    najpierw poćwiczy na foreksie albo GPW). Można się dziwić, że zarządy
    spółdzielni tego nie robią. Zdziwienie mija, gdy się pozna opinie typowego
    lokatora -- "co mi tam jacyś mądrale z satelitami meteorologicznymi
    i klastrami obliczeniowymi będą mówić kiedy mam grzać a kiedy nie, ja
    wiem lepiej, mam podzielnik i za swoje płacę".

    --
    Jarek

  • 2. Data: 2010-02-10 13:20:56
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]
    > W 80-metrowym mieszkaniu, to raczej hobbystycznie, ale w skali spółdzielni,
    > która ma tysiące mieszkańców, to już są milionowe oszczędności.

    Jeśli mówimy o energii z MPECu. Z tym że jak spółdzielnia za dużo
    zaoszczędzi, to im podniosą koszty. Mnie by z inżynierskiej ciekawości
    interesowało jak regulację pogodową zrobić w skali własnego mieszkania
    opalanego gazem. A tu będzie podobnie - co zaoszczędzę na gazie do CO,
    pójdzie na CWU, bo żona stwierdzi że jak już zaoszczędziliśmy na CO, to
    ona woli kąpiel w wannie a nie pod prysznicem :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2010-02-10 13:38:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 14:20:56 +0100, PeJot wrote:
> [...]
    >pójdzie na CWU, bo żona stwierdzi że jak już zaoszczędziliśmy na CO, to
    >ona woli kąpiel w wannie a nie pod prysznicem :)

    Ty zrob odzysk ciepla i wody z wanny, a nie zabraniaj zonie
    przyjemnosci :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-02-10 18:17:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Jeśli mówimy o energii z MPECu. Z tym że jak spółdzielnia za dużo
    > zaoszczędzi, to im podniosą koszty.

    Takiego ryzyka lekceważyć nie można. Ale z drugiej strony kilkutysięczne
    osiedle to niewielki procent odbiorców MPEC (a tym bardziej SPEC), więc
    nawet mogą tego nie zauważyć. A opłaty za gigadżul chyba dla wszystkich
    są takie same.

> [...]
    > - co zaoszczędzę na gazie do CO, pójdzie na CWU, bo żona stwierdzi że
    > jak już zaoszczędziliśmy na CO, to ona woli kąpiel w wannie a nie pod

    Ja też wolę wannę od prysznica. I nie żałuję sobie. W ogóle trudno mnie
    namówić do oszczędności w rodzaju "pij jabola zamiast wina, bo tańszy".
    Co innego oszczędznie przez likwiedację marnotrawstwa -- to nie wymaga
    żadnych wyrzeczeń. Byłbym skłonny zaakceptować niewielki kilkuprocentowy
    wzrost jednostkowej ceny energii cieplnej, gdyby tylko jej dostawca dodawał
    w pakiecie informacje (prognozy) pozwalające na kilkunastoprocentowe
    obniżenie zużycia. To jest również w interesie MPEC, które w ten sposób
    wie, ile węgla sypnąć pod kocioł, by nie grzać więcej wody, niż kupią
    odbiorcy.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2010-02-10 18:53:32
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Ty zrob odzysk ciepla i wody z wanny, a nie zabraniaj zonie
    > przyjemnosci :-)

    I opcjonalny odzysk ciepła z żony :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2010-02-10 18:55:32
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]
    > osiedle to niewielki procent odbiorców MPEC (a tym bardziej SPEC), więc
    > nawet mogą tego nie zauważyć. A opłaty za gigadżul chyba dla wszystkich

    Nie wiem, mnie to nie interesuje. Całe osiedle, parę tysięcy mieszkań ma
    własne kotły CO.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem