    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kradzieżpr?du
    Date: Fri, 5 Feb 2010 14:24:42 +0000 (UTC)

    Pan J.F napisał:

    > Skoro ci odpowiada to swietnie. Zawsze moglbys glosowac zeby byl
    > jeszcze mniejszy.

    Trzeba zachować umiar. Bo jeszcze ktoś się połapie, że ustalanie pewnych
    rzeczy w drodze głosowania nie jest najlepszym pomysłem. Wtedy z moich
    oszczędności nici.

    > Zalezy czy ma byc sprawiedliwosc czy kapitalizm.

    Ja tych dwóch rzeczy nie stawiam w opozycji. Raczej widzę korelację.

    > W kapitalizmie takie mieszkania beda tansze .. albo i nie - tu ma pan
    > wiecej swiatla, ale zima wyzsze rachunki ..

    Czyli jak kapitalizm, to już musowo cena za grznie musi być związana
    z powierzchnią ścian zewnętrznych?

    > Mysle ze tak zle nie jest - skoro ma goracy tylko wlot, to tez
    > niewiele ogrzewa.

    Jak (1) wlot jest gorący i (2) wylot zimny, to musi ogrzewać, bo gdzieś
    energia musi się podziać.

    > A temperatura grzejnika sie jakos usrednia.

    Nie uśrednia się.

    > IMO to nie bardzo - albo ma zimno w mieszkaniu a kaloryfery tez zimne
    > i slabo grzeja, albo kaloryfery gorace, i wtedy podzielnik zlicza.

    No właśnie, zlicza. Zlicza więcej gdy zimno, niż gdy gorąco.

    > Raczej chodzi mi o to ze ta temperatura jest prawie taka sama u
    > wszytkich, wiec jeden ze skladnikow wzoru jest podobny. I ma niewielki
    > wplyw na zaklamanie pomiaru.

    Ale skoro już to *zakładamy*, to można w ogóle nie mierzyć, bo wszystko
    da się policzyć.

    > Oczywiscie mozna zastosowac cieplomierze i mierzyc dokladnie,
    > tylko do po prostu drogo wychodzi.

    To druga skrajność. Ale dla zwolenników wydawania kluczy do windy jest
    ona chyba jedynie słusznym rozwiązaniem.

    > A biorac pod uwage pasozytowanie na sasiadach to juz zupelnie
    > nieoplacalne..

    Dla kogo nieopłacalne?

    --
    Jarek