    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kradzieżpr?du
    Date: Wed, 10 Feb 2010 18:17:18 +0000 (UTC)
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkmjgf$jrj$2@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkn0hu$l2f$2@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkn6go$9qq$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkoalu$bqa$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkouq4$gis$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkp27q$qau$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkp4b0$1j9$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkph7j$7je$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkpmj3$oe3$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkr3n1$tp4$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkshpv$5c3$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hktj3r$h44$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <hkubrp$1jp$1@news.onet.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Jeśli mówimy o energii z MPECu. Z tym że jak spółdzielnia za dużo
    > zaoszczędzi, to im podniosą koszty.

    Takiego ryzyka lekceważyć nie można. Ale z drugiej strony kilkutysięczne
    osiedle to niewielki procent odbiorców MPEC (a tym bardziej SPEC), więc
    nawet mogą tego nie zauważyć. A opłaty za gigadżul chyba dla wszystkich
    są takie same.

    > Mnie by z inżynierskiej ciekawości interesowało jak regulację pogodową
    > zrobić w skali własnego mieszkania opalanego gazem. A tu będzie podobnie
    > - co zaoszczędzę na gazie do CO, pójdzie na CWU, bo żona stwierdzi że
    > jak już zaoszczędziliśmy na CO, to ona woli kąpiel w wannie a nie pod
    > prysznicem :)

    Ja też wolę wannę od prysznica. I nie żałuję sobie. W ogóle trudno mnie
    namówić do oszczędności w rodzaju "pij jabola zamiast wina, bo tańszy".
    Co innego oszczędznie przez likwiedację marnotrawstwa -- to nie wymaga
    żadnych wyrzeczeń. Byłbym skłonny zaakceptować niewielki kilkuprocentowy
    wzrost jednostkowej ceny energii cieplnej, gdyby tylko jej dostawca dodawał
    w pakiecie informacje (prognozy) pozwalające na kilkunastoprocentowe
    obniżenie zużycia. To jest również w interesie MPEC, które w ten sposób
    wie, ile węgla sypnąć pod kocioł, by nie grzać więcej wody, niż kupią
    odbiorcy.

    --
    Jarek