    Date: Sat, 02 Mar 2013 22:33:19 +0100
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: krańcówka indukcyjna

    W dniu 2013-03-02 21:29, Robert Wańkowski pisze:
    > Mam przy maszynie takie krańcówki
    > http://www.ifm.com/products/uk/ds/IS5026.htm
    > Tu widać jak pracują
    > http://youtu.be/Q3s5dni8y6Y
    > Chodzi o krańcówkę nr 1.
    > Służy do zerowania pozycji maszyny. Pozycjonowanie działa tak:
    > Dojeżdża do czujnika z prędkością 50mm/s. U mnie reaguje czujnik na
    > widoczny
    > na filmie drucik. To jest pierwszy impuls. Maszyna zwalnia do 0,5 mm/s.
    > Impuls trwa nadal aż drucik zjedzie z czujnika.
    > Nadjeżdża śruba, która daje drugi impuls i zatrzymuje maszynę.

> [...]

    Czujnik indukcyjny, reaguje na zbliżenie metalu. Jak dasz aluminium czy
    miedź jak piszesz to drastycznie spada zasięg.
    Dla stali masz obszar roboczy 1,6mm, najlepiej więc trzymać dystans 1mm
    dla pewnego działania.
    Jak masz jeszcze tym pozycję zerować z jakąś tam dokładnością to nie
    śruba a bloczek stalowy.
    Nic nie dasz w obwód, żadnych kondensatorów bo jeszcze uwalisz czujnik.
    One tam fabrycznie były czy coś budujesz?
    Może po prostu czujnik uszkodził się.

    --
    Irokez