    From: "kk" <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: książka o programowniu AVR w C
    Date: Mon, 31 Jan 2011 21:13:22 +0100

    > Tak, szczególnie jak masz np. 1K Flash-a i 64B ramu :)
    > Ale wtedy co robi programista w C? Zamiast ATtiny13, ładuje się ATtiny2313
    > i problem rozwiązany.

    Rozwój informatyki w sprzęcie i oprogramowaniu śledzę od czasów ZX spectrum,
    5051, Z1, ...

    Zawsze zastanawiała mnie pewna sprawa.
    Jeżeli program który chodził na kompie XT (procesor intel 86 , zegar coś
    około 4 MHz) uruchomimu na
    komputerze nowszej generacji ( AT - Intel 286) to wynik działania programu
    otrzymamy relatywnie szybciej.

    Biorąc pod uwagę postęp geometryczny w rozojwu sprzętu obecne komputery
    klasy PC powinny śmigać w zastraszającym tempie.

    Ale co ciekawe cały przyrost mocy obliczeniowej skutecznie konsumowany jest
    przez rozdmuchane oprogramowanie zarówno systemowe jak i aplikacje.
    Wiadom, że kiedyś programy były toporne i robiły jedynie to co się od nich
    oczekiwało.
    Teraz program musi się jakoś prezentować - nie wystarczy sam wynik obliczeń.
    Liczy się forma przekazu.

    Ale czasami wk...wia mnie do białości sytuacja gdy np instaluję drukarkę
    gdzie sterowniki do niej zamieszczone są na dwóch płytach DVD.
    Choć wiem, że wystarczą góra dwa pliczki dll + inf i po sprawie.
    Ale zwykłemu userowi ciągle sprzedaje się kit, że tak ma być. Że instalacja
    musi trwać 2 godziny, żę musi zainstalować sobie całe to gówno, że musi
    podać dane osobowe swoje, szefa i strukturę produkcji firmy oraz obowiązkowo
    zamówić oryginalne materiały eksploatacyjne.

    Odbiegam od tematu ...
    A chciałem tyko napisać o oprogramowaniu.
    Patrząc na teorię oprogramowania i twory jakie trzeba póżniej eksploatować
    często się bebechy gotują.
    Najczęściej jest to niestety przerost formy nad treścią.