  • 1. Data: 2011-01-26 20:15:48
    Temat: książka o programowniu AVR w C
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    siem! chciałbym poznać opinie posiadaczy książki
    http://allegro.pl/nowosc-mikrokontrolery-avr-jezyk-c
    -programowanie-i1409124955.html
    na jej temat...
    czy to taki sam syf jak książka "Andrzej Witkowski"? nie wiem co Ci debile
    sobie myślą, zamiast opisać składnię i różnego rodzaju techniki
    programowania
    1000 stron poświęcają na listing 10 przykładów podłączenia LCD do AVR...
    już ja bym spłodził coś lepszego - mimo zielonego pojęcia... pytam bo droga,
    nie wiem czy warta?

  • 2. Data: 2011-01-26 20:28:12
    Temat: Re: książka o programowniu AVR w C
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

> [...]
    > 1000 stron poświęcają na listing 10 przykładów podłączenia LCD do AVR...
    > już ja bym spłodził coś lepszego - mimo zielonego pojęcia... pytam bo

    A może zainteresuj się książkami o ANSI C. AVR GCC idzie w tym kierunku. Do
    tego datasheet'y i mnóstwo przykładów w sieci.
    Piotrek

  • 3. Data: 2011-01-26 20:32:39
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > A może zainteresuj się książkami o ANSI C. AVR GCC idzie w tym kierunku.
    > Do tego datasheet'y i mnóstwo przykładów w sieci.

    chyba żarty sobie stroisz... nie ma nic gorszego niż "stosowanie"
    przykładów...
    marzy mi się książka opisująca całą teorię programowania avr w c... nie
    mówię
    o if then else, ale stosowaniu rejestrów, przerwań itp... coś jak ten
    dokument
    pdf z winavr, ale ten dokument też "odpiepszony" na maksa...

    żaden syfiasty przykład nie jest dla mnie zbyt wartościowy - o to pytałem w
    pierwszym poście...

  • 4. Data: 2011-01-26 20:49:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-26 21:15, identifikator: 20040501 wrote:
    > zamiast opisać składnię i różnego rodzaju techniki
    > programowania

    Od tego są ksiązki do C *ogólnie*.

    > 1000 stron poświęcają na listing 10 przykładów podłączenia LCD do AVR...

    Od tego są ksiązki o uC żeby właśnie przykłady z hardware były.

    > już ja bym spłodził coś lepszego

    A co?

    Ogolnie jakość książek o uC w PL jest taka sobie. Zazwyczaj to coś w
    rodzaju szybkiego kursu obsługi komputera, podstaw języka, i zaczyna
    brakować miejsca na sedno sprawy czyli hardware. Przykłady też nie
    zawsze wyższych lotów, często z błedami implementacyjnymi, wydziera się
    zła (najczęsciej żadna) szkoła programowania, wstrętem/fobią do C++,
    odkrywaniem koła na nowo i pieprzeniem głupot o lepszości makr nad
    kontrolą typów.

    Dlatego za każdym razem biorę głeboki oddech i traktuje ksiązke jako
    małą encyklopedię z ładnym opisem rejestrów, a przynajmniej wygodniejszą
    niż pdf. Nic jednak nie zastąpi praktyki programowania ogolnego, a na
    pewno nie zastąpi go paru autorów różnych książek do uC którzy
    reprezentują szkoły programowania z lat 70tych.

    Czytaj z dystansem a będzie dobrze.

  • 5. Data: 2011-01-26 22:40:58
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > dokument
    > pdf z winavr, ale ten dokument też "odpiepszony" na maksa...

    Proponuję w następującej kolejności.
    Słownik ortograficzny.
    Język ANSI C Kernighan Brian, Ritchie Dennis M
    Przykłady z sieci.

    > żaden syfiasty przykład nie jest dla mnie zbyt wartościowy - o to
    > pytałem w pierwszym poście...

    Może ty nie jesteś wystarczająco wartościowy jako wannabe AVR developer.
    Zastanów się nad innym hobby bądź zawodem.

    MD

  • 6. Data: 2011-01-27 11:31:52
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    Może ty nie jesteś wystarczająco wartościowy jako wannabe AVR developer.
    Zastanów się nad innym hobby bądź zawodem.

    może i tak, a wracając do książki - co ona zawiera może mi Ktoś powiedzieć?
    czy 3/4 zawartości to listing programu do obsługi LCD?

  • 7. Data: 2011-01-27 11:46:25
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ihrlfk$7q1$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > powiedzieć?
    > czy 3/4 zawartości to listing programu do obsługi LCD?
    A czy zadałeś sobie trud przeczytania aukcji od początku do końca i
    zapoznania się ze spisem treści i wybranymi fragmentami ? Akurat opis
    sterowania LCD na HD44780 zajmuje 21 stron :D

    K.

  • 8. Data: 2011-01-27 11:57:14
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Krzysztof <o...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > zapoznania się ze spisem treści i wybranymi fragmentami ? Akurat opis
    > sterowania LCD na HD44780 zajmuje 21 stron :D

    I stanowi jakieś 5% książki, więc nie tylko LCD ona opisuje :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2011-01-27 18:47:03
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 26 Jan 2011 21:32:39 +0100, identifikator: 20040501
    napisał(a):

> [...]
    > dokument
    > pdf z winavr, ale ten dokument też "odpiepszony" na maksa...

    To może zainteresuj się kursem programowania w C dla AVR z EdW oraz
    artykułami z cyklu "AVR-GCC: kompilator C dla
    mikrokontrolerów AVR" publikowanymi w EP?
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 10. Data: 2011-01-27 19:36:18
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

    Proponuję w następującej kolejności.
    [..]
    Język ANSI C Kernighan Brian, Ritchie Dennis M
    [..]

    Do tej książki jest pozycja "Ćwiczenia..." z przykładami.
    Jako początkujący w C posiadam obie i nie źle mi idzie poznawanie tego
    języka programowania.

    > żaden syfiasty przykład nie jest dla mnie zbyt wartościowy - o to
    > pytałem w pierwszym poście...

    >Może ty nie jesteś wystarczająco wartościowy jako wannabe AVR developer.
    >Zastanów się nad innym hobby bądź zawodem

    Racja. Kolega identyfikator... nieźle się popisał w tym wątku.

    Piotrek