    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: książka o programowniu AVR w C
    Date: Mon, 31 Jan 2011 22:34:31 +0100

    news:ii74kc$sig$1@news.onet.pl...

    > Zapewne asm jest tak magiczny że to się nie ma prawa popsuć w ten sposób,
    > nie?

    Ale jak piszesz w asm to z pewnością wiesz co to stos, tym bardziej, że
    sam musisz go sobie ustawić na RAMEND (lub tam gdzie ci wygodnie), bo nikt
    tego za Ciebie nie zrobi. Tak samo jak mogę sobie wpisać pod jakiś adres w
    RAM-ie (gdzie planowany jest koniec stosu) jakąś wartość i nawet podczas
    wykonywania programu sprawdzać, czy stos tego nie zamazał.
    Natomiast jestem przekonany, że istnieje niezerowy odsetek osób, które
    zaczynały przygodę od C, czy co gorsza BASCOM-a używają w swoim programie
    przerwań na zasadzie dołączania gotowych bibliotek, czy wywołań
    rekurencyjnych, zbytnio sobie nie zdając sprawy, że takie coś istnieje, a
    jak nawet słyszał ten ktoś magiczną nazwę "stos", to ma mgliste pojęcie jak
    działa.