eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingkulki2d › Re: kulki2d
  • Data: 2011-12-14 09:42:59
    Temat: Re: kulki2d
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > W dniu 2011-12-13 22:45, slawek pisze:
    >
    > > "wyjściu"? Ile jest równań? Równań jest za mało, aby, w 3D, z inputu
    > > policzyć output - bez dodatkowych założeń. Na przykład "o
    nieskończonej
    > > gładkości kulek".
    >
    > To Twoje ' założenie o idealnie gładkich kulkach' to po prostu
    > założenie, że nie mamy ruchu obrotowego. Wtedy same zasady
    > zachowania wystarczą. Dodając tarcie do oddziaływania
    > kulek sytuacja robi się gorsza, ale nadal da się to rozwiązywać
    > bez szczegółowego symulowania samego zderzenia.
    >
    > Zresztą, ten model nie jest taki zły, bo często fizycznie
    > dość poprawny (gaz jednoatomowy np. atany obtorowe
    > zaczynają pojawiać się dopiero przy wyższych energiach niż
    > 'pokojowe').
    >
    >
    > > zderzenia, parametry po zderzeniu. Wic w tym, Ĺźe dla dwĂłch kulek
    głupio,
    > > a dla 1000 to juĹź jest 1000 razy 999 przez 2 - i jeszcze sprawdzanie, co
    > > najpierw z czym się zderzy.
    >
    > Jak się głupio symulacje napisze, to tak jest. A można znacznie lepiej.
    > Były pewne głosy w tym wątku, ale dyskusja się nie zaczęła na poważnie.
    >
    >
    > > Osobna sprawa to Lapunow i te rzeczy... które de facto nic nie mają do
    > > rzeczy.
    > >
    > > Tzn. owszem, symulacja przepięknie się rozjedzie z rzeczywistością
    > > (gdyby np. ktoś chciał 49 kulek w Lotto symulować). Ale jak rozumiem nie
    > > chodzi o to, aby przewidzieć każde zderzenie i każdą pozycję każdej
    > > kulki... nawet po 10^10 wcześniejszych kolizji... (tak, to powinno być
    >
    > Gdzieś tu padło pytanie właśnie o długoterminową wierność
    > takiej symulacji. Stąd lapunow etc.
    >
    > pzdr
    > bartekltg

    te zagadnienia z obliczen numerycznych sa ciekawe ale
    jesli o mnie chodzi to moje pytanie dotyczylo czegos innego -

    chodzi mi nie o obliczenia ale bardziej o algorytmy i o 100%
    dokladnosci ale 'jakosciowej' - jak napisac algorytm dla kulek w 2d
    ktory bylby dokladny na 100% ale jakosciowo - ilosciowo moze byc
    niedokladny nawet rzedu 1% na kat kazdego odbicia czy cos takiego
    albo 0.2 piksela do kazdej pozycji odbicia itp

    chodzi tylko o wyeliminowanie wszelkich bledow jakosciowych, mz
    nawet model obarczony takimi bledami jw - ktore i tak realnie mozna
    pewnie raczej zmniejszyc: czyli mozna powiedziec, nawet kod obarczony
    takimi malymi bledami co do dokladnosci punktow i katow odbic (bo
    inne parametry np predkosci mozna raczej zachowac dokladnie)
    jakosciowo moze sie zachowywac na 100% fajosko i w pelni fizycznie
    (w sensie zapodanych regul) - i o linijki kodu na taki wpelni fajny
    jakosciowo model mi chodzi

    moze jeszcze wnikne w swoje procedury i zobacze co da sie poprawic






    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: