    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kwas solny, zaopatrzenie
    Date: Fri, 17 Aug 2018 02:10:53 +0200

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5b75e1a5$0$589$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tak jest.
    > Kiedyś ludzie mi pokazywali, jak ładnie stężonym kwasem solnym myje się
    > ręce, mocno zbrązowione orzechami włoskimi.
    > Gały wybałuszyłem, no bo faktycznie - palce z ciemnobrązowych momentalnie
    > robiły się normalnego koloru. Tylko nie bardzo wierzyłem, że ta żółta
    > ciecz, to stężony kwas solny. Uwierzyłem dopiero wtedy, kiedy gość
    > strzepnął ręce i z płyt chodnikowych dym poszedł. :D

    Nie inaczej, niejeden sobie za przeproszeniem obrzygał ręce, a jakoś za
    nawet pół godziny, nie miał gołych, krwawiących kości. Natomiast na chodniku
    powstał ślad, którego nawet mocne deszcze nie zmyły, musiał sam po dłuższym
    czasie (i ewentualnie użyciu jakiegoś czyściwa) ustąpić.
    Mimo wszystko, na taki stężony kwas jednak chyba bym uważał i po kontakcie z
    nim, umył rece normalnie.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.