  • 31. Data: 2018-12-21 14:05:27
    Temat: Re: lHamowanie letnimi w zimie
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > I pomaga ?
    > Przeciez ABS wlasnie to robi - hamuje pulsacyjnie.

    Nie do końca. ABS doprowadza do chwilowego poślizgu, a sens hamowania
    pulsacyjnego w tym, żeby do niego nie doprowadzać, zwolnić pedał chwilę
    przez zablokowaniem.

    > Swoja droga to kiedys porownywalem dwa samochody na sniegu i mi wyszlo,
    > ze pulsacyjnie potrafie sie zatrzymac na podobnym dystansie co ABS ...
    > ale nie zawsze.

    Spróbuj na tym samym - ale właśnie nie doprowadzając do blokady kół.

  • 32. Data: 2018-12-21 14:06:39
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-12-21 13:03, Mateusz Viste wrote:

    > Może hamował wystarczająco mało pulsacyjnie, by koła jednak pozostały
    > zablokowane :)

    Nie, właśnie odwrotnie. Byłem zdziwiony skutecznością takiego hamowania.

  • 33. Data: 2018-12-21 14:32:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Dec 2018 14:05:27 +0100, Uncle Pete

    > Nie do końca. ABS doprowadza do chwilowego poślizgu, a sens hamowania
    > pulsacyjnego w tym, żeby do niego nie doprowadzać, zwolnić pedał chwilę
    > przez zablokowaniem.

    Bez jaj, poważnie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2018-12-21 14:34:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Dec 2018 05:02:06 -0800 (PST), p...@g...com

    > W golfie iv słyszałem w Zafirze b już nie.

    Czary. :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2018-12-21 14:48:02
    Od: p...@g...com

    To się nazywa postęp techniczny ;-)

    Wreszcie, w roku 2001 Bosch zaprezentował system ABS 8, wersję systemu aktualną do
    dziś. System ABS 8 ma konstrukcję modułową, co umożliwia stworzenie wielu wersji
    zaawansowania systemu obejmującego ABS, ASR i ESP w dość podobny sposób.

  • 36. Data: 2018-12-21 14:59:50
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-12-21 14:32, Myjk wrote:
    > Fri, 21 Dec 2018 14:05:27 +0100, Uncle Pete

    > Bez jaj, poważnie. :P

    Ale o co chodzi? Że ABS włącza się, kiedy koło jeszcze się obraca? Na
    wszystkich samochodach którymi jeździłem dla zadziałania ABS koło
    musiało na chwilę (bardzo krótką) się zatrzymać, a więc zerwać
    przyczepność. Oczywiście błyskawicznie ją odzyskiwało.

  • 37. Data: 2018-12-21 15:29:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-12-21 o 13:23, JDX pisze:

    > Swoją drogą, czy w autach z górnej półki ABS również wydaje takie dziwne
    > dźwięki? I czy również daje się je usłyszeć w kabinie?

    Jest to hamowanie impulsowe, drgania układu przenoszą się przez
    karoserię, więc nic dziwnego, że słychać w kabinie.
    Koło zatrzymuje się i rusza wielokrotnie w ciągu sekundy.
    W samochodach z dolnej półki jest ciszej, bo nie ma ABS. :)

  • 38. Data: 2018-12-21 16:33:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-12-21 13:03, Mateusz Viste wrote:

    >Nie, właśnie odwrotnie. Byłem zdziwiony skutecznością takiego
    >hamowania.

    Jest bardzo skuteczne ... ale dlaczego ABS mialby byc mniej skuteczny
    ?
    On wlasnie to robi, tylko lepiej, bo i czujniki ma, i osobno w kazdym
    kole reguluje :-)

    Zastrzezenia do ABS mialem raz - Pug 406 na suchym asfalcie ... IMO
    zaczal wibrowac ciut za wczesnie, tak mi sie zdaje, ze ja bym mocniej
    docisnal.

    No i kolega cos ze dwa razy sie nadzial, ze ABS mu odpuszczal
    hamowanie, a to z powodu uszkodzonych czujnikow.

    J.

  • 39. Data: 2018-12-21 16:33:43
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ABS zawsze wydłuża drogę hamowania, nie tylko na śniegu.

    Nojak. Na asfalcie IMO ABS skraca drogę hamowania, bo umożliwia maksymalne
    wykorzystanie przyczepności opony. Na śniegu nie, bo śnieg robi klin przed
    oponą i hamuje samochód, a ABS na to nie pozwala.

    > Inaczej. ABS daje możliwość manewru (ominięcia przeszkody) bo wiadomo,
    > że na _nie_ obracających się kołach przednich, nie skręcisz.

    Tu zgoda.

  • 40. Data: 2018-12-21 16:36:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >chwilę przez zablokowaniem.

    >Spróbuj na tym samym - ale właśnie nie doprowadzając do blokady kół.

    Na tym samym to trudno - bo jak ABS wylaczyc :-)

    No i jak "nie doprowadzajac do blokady" ?
    Nie doprowadze, to nie wiem czy wystarczajaco mocno wcisnalem.
    Moze moglem mocniej, a ja tymczasem odpuszczam zamiast wciskac.
    A samo pulsowanie pedalem tez nie ulatwia precyzyjnego dawkowania
    sily.

    J.