  • 1. Data: 2018-12-18 18:47:45
    Temat: wegierska motoryzacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Kojarzycie samochody z Wegier ?
    No, Suzuki byly.

    A tymczasem
    https://forsal.pl/swiat/aktualnosci/artykuly/1387005
    ,ustawa-niewolnicza-wywolala-burze-na-wegrzech-to-uk
    lon-w-strone-wielkich-koncernow-motoryzacyjnych.html

    J.

  • 2. Data: 2018-12-18 19:15:36
    Od: p...@g...com

    To nowoczesne niewolnictwo kiedyś były obozy pracy a teraz przymus ekonomiczny jak
    widać wielkiemu biznesowi do skrajnej prawicy wcale nie jest tak daleko ;-)

  • 3. Data: 2018-12-18 19:44:19
    Temat: Re: wegierska motoryzacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2018 10:15:36 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):
    > To nowoczesne niewolnictwo kiedyś były obozy pracy a teraz przymus ekonomiczny
    >jak widać wielkiemu biznesowi do skrajnej prawicy wcale nie jest tak daleko ;-)

    Ja bym tam rzekl ze wielki biznes to z definicji jest po stronie
    prawicy, ale u nas jak zwykle wszystko odwrotnie.

    A na Wegrzech chyba podobnie w kwestii terminologii.

    J.

  • 4. Data: 2018-12-19 01:42:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Ja bym tam rzekl ze wielki biznes to z definicji jest po stronie
    > prawicy, ale u nas jak zwykle wszystko odwrotnie.
    >
    > A na Wegrzech chyba podobnie w kwestii terminologii.
    >
    > J.

    Mój wegierski kolega nie daje się pociągnąc za język. Musi być tam
    teraz nieźle p. Na pytanie czy nie tęskni mówi że nie tęskni :)

    "Do tej pory godziny nadliczbowe były rozliczane w ciągu jednego roku,
    teraz będzie to ujęcie trzyletnie. Dopiero po takim czasie może zostać
    stwierdzona faktyczna liczba nadgodzin, to znaczy, że nawet przez trzy
    lata pracownik nie uzyska rozliczenia godzin nadliczbowych."

    Tego to ja nawet nie rozumiem :) Czy leci z nami tłumacz?

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 5. Data: 2018-12-19 07:12:12
    Od: l...@g...com

    Jak pracownik umrze przed rozliczeniem to wszystko bierze pracodawca. To byłoby
    niezłe.

  • 6. Data: 2018-12-19 07:41:53
    Od: p...@g...com

    --Tego to ja nawet nie rozumiem :) Czy leci z nami tłumacz?

    masz specjalne konto na ktore pracodawca zapisuje nadgodziny (moja zona ma +150 czyli
    tyle moze wyrobic nadgodzin i np wziac pozniej wolne oraz -21 czyli tyle moze zejsc
    ponizej zera czyli kiedy wykorzysta caly urlop) rozliczane jest to rocznie czyli
    zazwyczaj w grudniu pracodawca musi je wyplacic jesli jest plus. Te rozwiazanie wcale
    nie jest takie zle bo nadgodziny sa tak opodatkowane w DE ze po prostu nie oplaca sie
    ich robic. Teraz wyobrazmy sobie ziutka przy tasmie ktory wytyra te 400h czyli ponad
    dwa miechy :-) i pracodawca ma prawo rozliczyc te 1200h dopiero po 3 latach fajnie
    prawda ? pracownik na kreche i to wszystko uklon dla niemieckich motokoncernow ? bu
    ha ha ha to przeciez czysta korupcja :-) nie poszlo lajzom w Czechach gdzie
    zwiazkowcy Skody wywalczyli podwyzki i lepsze warunki wiec teraz probuja na Wegrzech

  • 7. Data: 2018-12-19 08:32:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 07:41, p...@g...com pisze:
    > i pracodawca ma prawo rozliczyc te 1200h dopiero po 3 latach fajnie prawda ?
    Ciekawe jaka stawka godzinowa jest liczona? Ta z przed 3 lat? :-)

    Robert

  • 8. Data: 2018-12-19 08:46:15
    Od: p...@g...com

    --Ciekawe jaka stawka godzinowa jest liczona? Ta z przed 3 lat? :-)

    no ba przeciez motokoncerny nie beda doplacac do interesu :-)

  • 9. Data: 2018-12-19 10:06:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 00:42:18 GMT, PiteR napisał(a):
> [...]
    > lata pracownik nie uzyska rozliczenia godzin nadliczbowych."
    >
    > Tego to ja nawet nie rozumiem :) Czy leci z nami tłumacz?

    Domyslam sie, ze chodzi o to, ze jak wypracowales w danym miesiacu
    nadgodziny, to ci nie zaplaca, tylko przeniosa na nastepny miesiac.
    I kolejny, i kolejny - i tak do trzech lat.

    Bo moze w miedzyczasie zechcesz sobie wziac wolne, albo
    zapotrzebowanie spadnie i pracodawca posle ludzi na urlop,
    albo bedzie zmienial linie i tez posle ludzi na urlop na 2 miesiace.

    I bedzie im placil ten urlop, ale w ramach tego, co wczesniej
    nadpracowali.

    J.

  • 10. Data: 2018-12-19 10:19:59
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 18.12.2018 o 19:44, J.F. pisze:

    > Ja bym tam rzekl ze wielki biznes to z definicji jest po stronie
    > prawicy, ale u nas jak zwykle wszystko odwrotnie.

    Musisz odróżnić ekonomię od światopoglądu/polityki.
    Prawica to termin bardziej polityczny. Jego odpowiednikiem w ekonomii
    jest liberalizm. Najogólniej rzecz biorąc przeciwieństwem liberalizmu
    jest komunizm, a po środku jest socjalizm.
    Przedwojenne Niemcy były prawicowe, czy lewicowe? Politycznie - prawica,
    ekonomicznie - socjalizm. A jak w takich kategoriach określić nasz
    obecny ustrój? ;P

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański