  • 1. Data: 2018-12-18 20:06:27
    Temat: Podatek od EV-paliwa
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    Jak by tu opodatkować prąd do elektryków?

    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/smart-ch
    arging-could-lead-electric-vehicle-fuel-tax

    w skrócie: punkt ładowania ma być smart, na tej podstawie naliczany może
    być podatek - no i łatwo przewidzieć następny krok: ładowanie ze
    zwykłego gniazdka to kradzież paliwa...

    Lukasz

  • 2. Data: 2018-12-18 20:12:07
    Temat: Re: Podatek od EV-paliwa
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 13:06:29 UTC-6 użytkownik ddddddddddddd napisał:
> [...]
    >
    > w skrócie: punkt ładowania ma być smart, na tej podstawie naliczany może
    > być podatek - no i łatwo przewidzieć następny krok: ładowanie ze

    A kogos to dziwi?
    Uwaga obwieszczam przyszlosc:
    W samochodach beda zamontowane liczniki energii. Mozna bedzie ladowac gdzie sie
    bedzie chcialo ale akcyze sie bedzie doplacac osobno.

    Wiele sie zmieni aby bylo tak jak wczesniej. I w sumie czemu nie?

  • 3. Data: 2018-12-18 20:21:46
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.12.2018 o 19:12, s...@g...com pisze:

> [...]
    bedzie chcialo ale akcyze sie bedzie doplacac osobno.

    > Wiele sie zmieni aby bylo tak jak wczesniej. I w sumie czemu nie?

    no właśnie jak widać w samochodach nie muszą być... bo i po co. podatek
    masz zapłacić tam gdzie tankujesz, więc i licznik tam być powinien

    Lukasz

  • 4. Data: 2018-12-18 20:30:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2018 o 20:06, ddddddddddddd pisze:

    > w skrócie: punkt ładowania ma być smart, na tej podstawie naliczany może
    > być podatek - no i łatwo przewidzieć następny krok: ładowanie ze
    > zwykłego gniazdka to kradzież paliwa...

    To optymistyczna wersja. Ja obstawiam inaczej - krzywousty ogłasza erę
    elektromobilności i każdy może ładować sobie bez akcyzy do woli. Ale jak
    zwykle jest ale - wprowadza się opłatę elektromobilną 25PLN/miesiąc od
    licznika. W ten sposób będzie eco - nic nie robiac poprawiasz ekologie i
    ekonomię państwa. Dwa w jednym i to za frajer. No w zasadzie za
    frajerów, czy jak to pinokio nazywa w myślach obywateli.

    Naprawdę myśleliście że będzie taniej? Bez akcyzy jest drożej niż na LPG:P

    Shrek

  • 5. Data: 2018-12-18 20:57:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A na chuj takie kombinacje jak w kazdym wspolczesnym samochodzie jest modem gsm i
    karta sim. Jaki problem akcyze doliczyc do rachunku za prad przy kazdym tankowaniu.
    Sprzedawca pradu podesle kwit do zaplacenia. Nie trzeba placic za prad na stacji
    ladowania. Moga przysylac rachunek za ladowanie samochodu razem z rachunkiem za prad
    zuzyty w mieszkaniu. A jak ktos bedzie mial dlug to nigdzie nie zatankuje dokad nie
    zaplaci. Proste jak budowa cepa.

  • 6. Data: 2018-12-18 21:10:45
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 13:21:47 UTC-6 użytkownik ddddddddddddd napisał:

> [...]
    > >

    > no właśnie jak widać w samochodach nie muszą być... bo i po co. podatek
    > masz zapłacić tam gdzie tankujesz, więc i licznik tam być powinien

    Ale wtedy mozesz obejsc system ladujac w domu. Albo z solara. Albo z generatora
    spalinowego...

    A jak bedzie w aucie to bez zagrzebania w bebechach sie nie obejdzie. I znowu powod
    do kontroli, etaty dla kontrolerow itp.

    Caly problem jest w tym ze elektryka do auta bedzie miec inne obciazenia fiskalne niz
    elektryka zwykla.
    Tego sie technicznie nie da ogarnac dobrze bo to urzedniczy wymysl jest...

  • 7. Data: 2018-12-18 21:14:29
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    zuzyty w mieszkaniu. A jak ktos bedzie mial dlug to nigdzie nie zatankuje dokad nie

    tylko twój mały móżdżek zapomniał że niektórzy przemieszczają się między
    krajami i rozliczanie przy miejscu tankowania jest dużo łatwiejsze

    Lukasz

  • 8. Data: 2018-12-18 21:17:03
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.12.2018 o 20:10, s...@g...com pisze:

    > Ale wtedy mozesz obejsc system ladujac w domu. Albo z solara. Albo z generatora
    spalinowego...

    z lewymi podłączeniami prądu sobie radzą, to i z tym sobie poradzą, czy
    prąd, czy podatek - kradzież jak każda inna...

    Lukasz

  • 9. Data: 2018-12-18 21:18:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla mnie jestes umyslowo uposledzony. I mi kolo chuja lata czy to wrodzone czy
    nabyte. Nie ogarniasz kto w Anglii jest aborygenem. Nie ogarniasz ladowania samochodu
    elektrycznego. Co ogarniasz? Cepy, lopate, mlotek?

  • 10. Data: 2018-12-18 21:30:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak zrobia blokade ze dokad samochod nie polaczy sie z jakims centrum i od niego
    nie dostanie zgody na ladowanie to nie lyknie zadnego pradu z zadnego gniazdka?
    Oczywiscie ze zrobia o ile juz nie jest zrobione.