  • 61. Data: 2018-12-21 23:15:32
    Temat: Re: lHamowanie letnimi w zimie
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-21 19:49, LordBluzg(R) wrote:

    > " Pamiętajmy, na idealnie suchym i czystym asfalcie auto bez ABS
    > zatrzyma się jednak wcześniej niż takie samo wyposażone w system. ABS
    > może włączyć się również na nierównościach, a tak często spotykana w
    > miastach przed skrzyżowaniami tzw. tarka zaburza jego pracę."

    Jest raczej teza odwrotna, że na lodzie ABS nie zadziała lepiej. Ale
    mnie to rybka, w każdej sytacji ASB da mi szansę omięcia przeszkody.
    Zaraz jak poprzedni samochód kupiłem wyciąłem taki mnumer, że kogoś kto
    uparcie nie chciał dać się wyprzedzić wyprzedziłem, ale brakło mi
    miejsca na wyhamowanie i obok zaparkowałem tylko dlatego, że miałem ABS.
    To co się teraz wyrabia w samochodzie bez ABS ... no sorry, lepiej nie
    hamować przede mną. Koła się blokują i jadę se jak na sankach. Mogę na
    chwilę odpuścić hamulec, ale tylko po to by skręcić, na hamowanie nie ma
    już czasu. Na zwykłych mokrych drogach i oponach całosezonowych. Tak, że
    dajcie se spokój z tymi wywodami o niższej skuteczności ABS. Nie wiem
    jak to jest w moim ulubionym Twizy, chyba tragicznie...

  • 62. Data: 2018-12-22 14:38:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2018 o 11:33 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Pewnie CrossClimate ... jakies dziwnie rozbiezne opinie maja,
    > haterzy sie objawiaja, czy konkurencja placi ?

    Penie negatywne opinie piszą ci co ich nie mają. Ja mam pierwszy sezon i
    złego słowa nie powiem.
    Radzą sabie tak samo dobrze jak zimówki a przy okazji są zdecydowanie
    cichsze.
    Jeździłem po błocie sniegowym, luźnym sniegu, oblodzonej drodze.
    Jak się na nich jeździ w lecie jeszcze nie wiem.

    TG

  • 63. Data: 2018-12-22 15:42:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Penie negatywne opinie piszą ci co ich nie mają.

    Względnie jest słaba powtarzalność produkcji/stosowanych materiałów.
    Względnie ktoś je podrabia.

  • 64. Data: 2018-12-22 16:00:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2018 o 15:42 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Względnie jest słaba powtarzalność produkcji/stosowanych materiałów.
    > Względnie ktoś je podrabia.

    Być może, ale są na tyle dobre, że za rok jak dojeżdzę oryginalne letnie z
    sorento i badziewne kumo zimowe (które dostałem od dilera) kupuję 19''
    MCC. Są lepsze od moich zimowych kumo i cichsze od letnich hankooków.

    TG

  • 65. Data: 2018-12-22 16:45:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 22 Dec 2018 16:00:13 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Być może, ale są na tyle dobre, że za rok jak dojeżdzę oryginalne letnie z
    > sorento i badziewne kumo zimowe (które dostałem od dilera) kupuję 19''
    > MCC. Są lepsze od moich zimowych kumo i cichsze od letnich hankooków.

    Mam podobne wrażenia. MCC po założeniu ciszej jechały niż letnie Toyo R37.
    Ale już przy stówce zaczynają trochę "jęczeć".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2018-12-22 18:53:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2018 o 16:45 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Ale już przy stówce zaczynają trochę "jęczeć".

    A jaki rozmiar masz? - ja do kia sportage kupiłem Michelin CrossClimate+
    225/60R17 103 V XL

    TG

  • 67. Data: 2018-12-22 23:32:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 22 Dec 2018 15:42:27 +0100, w <pvligi$7t1$1@node2.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Względnie jest słaba powtarzalność produkcji/stosowanych materiałów.
    > Względnie ktoś je podrabia.

    Nie, to po prostu letnie z możłiwością jazdy w zimie.
    Stąd jej mierne właściwości zimowe.

  • 68. Data: 2018-12-22 23:33:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 20 Dec 2018 20:40:20 +0100, w
    <1ogu6fn6jdgo0.10ir0xyv5bj9f$.dlg@40tude.net>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Tez kiedys zdobylem te wiedze :-)

    Może jakieś kursy doszkalające?

  • 69. Data: 2018-12-22 23:35:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 21 Dec 2018 10:23:27 +0100, w <5c1cb131$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > ABS zawsze wydłuża drogę hamowania, nie tylko na śniegu.

    Niekoniecznie. Wystarczy, że masz różne warunki na każdym kole i już teoria nie
    działa.

  • 70. Data: 2018-12-22 23:38:04
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 21-12-2018 o 17:29, kk pisze:

    > Na śniego to nie wiem, ale tak normalnie to ja już kilka razy miałem
    > sytuację z takimi Passio bodjaże, że chciałem otwierać drzwi i nogą
    > hamować by jakoś bolid zatrzymać.

    Passio to inne opony niż D124. Też je kupiłem z 15 lat temu i miałem
    podobne odczucia jak Twoje. Przez dwa lata było OK, ale później na
    mokrym zachowywały się jak na lodzie. Chyba guma bardzo zmieniła swoje
    właściwości i stwardniała.

    yabba