    From: "j.r." <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ładowanie akumulatora samochodowego
    Date: Sun, 24 Jan 2010 18:15:06 +0100

    Użytkownik wrote:

    > za alternatorem siedzi stabilizator napięcia 14,4V
    > konstrukcja alternatora (moc) ogranicza maksymalny prąd.

    Jesli dobrze kojarze to prad ladowania w samochodzie moze
    osiagnac maksymalna moc alternatora np. w Skodzie Felicji
    to ok 70 A przy akumulatorze 45Ah.
    Gdy akumulator jest rozladowany (10-11,5V) w pierwszym
    momencie po rozruchu (jesli zalapie) pelne 70A idzie na jego
    ladowanie, jednak po chwili gdy wzrosnie napiecie na jego
    zaciskach do ok 14,4V regulator ogranicza prad wyjsciowy
    aby napiecie dalej nie wzrastalo skutkujac ladowaniem
    akumulatora mniejszym pradem, gdy przestanie pobierac
    prad sie naladuje :-)
    W/g mnie jest to ladowanie metoda napieciowa ktora
    nadaje sie tylko dla akumulatorow kwasowych.
    --
    pzdr, j.r.