  • Data: 2020-06-04 06:29:15
    Temat: Re: łapy opadają
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-06-03, Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:
    > W dniu 03.06.2020 o 19:50, Kaczin pisze:
    > [...]
    todologia-rankingu-uczelni-akademickich

    > Miałem się już nie odzywać, ale podesłałeś ciekawy link.
    > 14% oceny to prestiż. Coś w stylu "uczelnia jest znana, bo jest znana".
    > Parametr całkowicie bezwartościowy.

    To jest ranking hybrydowy gdzie mamy mieszankę czynników będących
    wskaźnikami jakości naukowej/dydaktycznej/etc. oraz zdolności instytucji
    do pozyskania środków na badania. Nie da się ukryć, że taka zdolność
    wpływa najczęściej na jakość prac. Nie da się też zaprzeczyć, że tzw.
    prestiż wpływa na tą zdolność. Co najwyżej można dyskutowac jak ten
    prestiż badać, czy definiować.

    > 5% w efektywności naukowej to pozyskiwanie środków. Nawet sensowne. Ale
    > dlaczego Euro pozyskane przez profesora liczy się jako dwa Euro, a
    > pozyskane przez doktora jako jedno? To jakieś różne Eura? Kabaret.

    Trzeba by zapytać twórców o szczególy. Mogę jedynie zgadywac, np.: czym
    niżej jesteś w naukowej (i administarcyjnej) hierarchii, tym masz
    mniejszy wpływ na wydatkowanie pieniędzy, które zdobyłeś. Inny możliwy
    powód, czym niżej jesteś, w tym mniejszym stopniu uzyskany grant rzutuje
    na ww. prestiż instytucji. Kolejny, wyżej w hierarchii, więcej
    pieniędzy, więcej można zrobić, więcej będzie publikacji, patentów, etc.

    > To co naprawdę ważne, a więc publikacje i cytowania, stanowią tylko 2% i
    > 3%. I też bez sensu, publikacje liczone są na sztuki, bez uwzględnienia IF.

    Ty to w ogóle porządnie przeczytałeś?

    -------------------
    Publikacje - liczba publikacji uwzględnionych w bazie SCOPUS w latach
    2014-2018, w stosunku do ogólnej liczby nauczycieli akademickich.
    źródło: SciVal. (2%)

    Cytowania - liczba cytowań publikacji uwzględnionych w bazie SCOPUS za
    lata 2014-18, w stosunku do liczby tych publikacji. Nie uwzględniono
    autocytowań. Źródło: SciVal. (3%)

    FWCI (Field-Weighted Citation Impact) - wskaźnik określa relację liczby
    cytowań otrzymanych przez publikację do średniej liczby cytowań
    otrzymanych przez podobne publikacje indeksowane w bazie SCOPUS za lata
    2014-18. Źródło: SciVal. (3%)

    Top 10 (Publications in Top 10 Journal Percentiles) - wskazuje w jakim
    stopniu publikacje uczelni są obecne w 10% najczęściej cytowanych
    czasopismach na świecie. Wskaźnik liczony jest stosunkiem publikacji
    znajdujących się w czasopismach posiadających najwyższy współczynnik
    CiteScore w stosunku do wszystkich publikacji uczelni w latach
    2014-2018. Źródło: SciVal. (3%)

    Co to jest IF?

    --
    Marcin